راهی که پتروشیمی بندرامام بعد از قهرمانی در بسکتبال غرب آسیا در پیش گرفته است

فقط قهرمانی در آسیا

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام به عنوان قهرمان باشگاه‌های غرب آسیا در بعد بین‌المللی، فقط یک هدف دارد؛ قهرمانی در باشگاه‌های آسیا.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۲
فقط قهرمانی در آسیا

بعد از صباباتری و مهرام ـ که هر کدام پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی ایران در مسابقه‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا به شمار می‌روند ـ پتروشیمی بندرامام، سومین تیمی است که ظرفیت‌های لازم را برای تکرار قهرمانی تیم‌های ایرانی در عرصه این رقابت‌ها دارد.

پتروشیمی بندر امام در رقابت‌های غرب آسیا که سه‌شنبه‌شب گذشته در امان، پایتحت اردن به پایان رسید به نخستین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست یافت تا از این قهرمانی انگیزه‌ای بسازد برای قهرمانی در رقابت‌های مرحله نهایی جام باشگاه‌های آسیا.

این رقابت‌ها بعد از اوجگیری در سال‌های 2000 چند سالی است به خاطر ضعف در برنامه‌ریزی مسئولان فیبا آسیا از رونق افتاده و حتی نظم برگزاری بازی‌ها زیر سوال رفته است. امسال ایران پیشنهاد میزبانی رقابت‌های مرحله نهایی را در مهر 1395 داد، اما برگزاری بازی‌ها در ایران منوط به توافق با شیوه پخش تلویزیونی بازی‌ها اعلام شده است که بزودی درباره آن تصمیم گرفته می‌شود.

رویارویی دو حریف سرسخت

این تیم سال گذشته با عنوان سومی رقابت‌های لیگ حرفه‌ای از گرفتن سهمیه بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا بازماند و بالطبع در شروع فصل جاری برای این رقابت‌ها آماده نبود. پتروشیمی بندرامام بعد از کناره‌گیری مهرام و در پی رایزنی دوباره به این دوره از رقابت‌ها رفت و در فینال حاضر شد. فینال باشگاه‌های غرب آسیا با الریاضی لبنان یادآور خاطرات تیم‌های بسکتبال ایران با این تیم قدرتمند آسیایی بود. در ادوار پیشین، تیم‌های مهرام یا پتروشیمی بندرامام بارها برابر این تیم قرار گرفتند؛ بنابراین نماینده باشگاه‌های ایران با شیوه برخورد با این تیم بین‌المللی در بسکتبال قاره کهن آشنا بود. الریاضی بعد از رفع تعلیق بسکتبال لبنان توسط فدراسیون جهانی بسکتبال آمده بود تا بسکتبال این کشور را دوباره در عرصه رقابت‌های باشگاهی اثبات کند.

پتروشیمی بندرامام که به عنوان صدرنشین لیگ برتر بسکتبال به این رقابت‌ها گام گذاشت علاوه بر هدف صعود به رقابت‌های مرحله نهایی، به فکر قهرمانی در منطقه بود و اینک با پشت‌سر گذاشتن الریاضی لبنان، قهرمانی و صعود به دور نهایی جام باشگاه‌های آسیا یک هدف باقی می‌ماند؛ قهرمانی در بازی‌های باشگاه‌های آسیا.

پتروشیمی بندرامام، الریاضی را در فینال 70 بر 68 شکست داد، اما پیش از این مسابقه نیز دو تیم سرسخت و مدعی این مسابقه‌ها در مرحله گروهی برابر هم به میدان رفتند که آن بازی نفسگیر را هم پتروشیمی بندرامام 81 بر 79 برد.

پتروشیمی بندرامام با حدود 15 سال سابقه در بسکتبال ایران و دو بارقهرمانی در لیگ برتر برای نخستین بار، از این بازی‌ها به عنوان قهرمان، سهمیه حضور در رقابت‌های دور نهایی بسکتبال باشگاه‌های آسیا را به دست آورده است. آنها تیمی جوان را برای رقابت‌های لیگ برتر بسته بودند، اما به دنبال کناره‌گیری مهرام در آخرین لحظه، نماینده دوم بسکتبال باشگاه‌های ایران مسافر بازی‌های غرب آسیا در اردن شد. در این بازی‌ها دانشگاه آزاد، نایب‌قهرمان فصل پیش و نماینده نخست بسکتبال ایران در نیمه‌نهایی نتوانست برابر الریاضی به پیروزی برسد، اما پتروشیمی بندرامام با شکست شانفیل لبنان فینالیست شد و برای نخستین بار به دور نهایی جام باشگاه‌های آسیا راه پیدا کرد.

این موفقیت در شرایطی به دست آمد که پتروشیمی بندرامام با وجود استخدام مهدی کامرانی از لیگ چین و تاکوان دین، باز هم روی کار گروهی تاکید کرد و تلفیق تجربه و جوانی را در غرب آسیا به نمایش گذاشت. بازیکنانی مانند ادگار سوسا، بهنام یخچالی، آرمان زنگنه، سعید داورپناه، میثم میرزایی، موسی نبی‌پور، حامد حسین‌زاده، مهدی اسماعیلی، رسول مظفری و جوانان دیگری که همراه تیم به اردن رفتند یکپارچه برای قهرمانی تیم‌شان تلاش کردند. هر چند هماهنگی نفرات جدید با ترکیبی که در 24 مسابقه در لیگ برتر ایران به میدان رفت کار سختی بود، اما مهران شاهین طبع، سرمربی تیم و مجموعه کادر مدیریت و فنی در اردن نشان دادند از عهده این کار برآمده‌اند و تیم‌شان بعد از قهرمانی در منطقه، شایستگی‌های زیادی برای قهرمانی در آسیا دارد.

محمد رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها