به احترام زمین...

قرارهای تالابی؛ امروز

«به احترام زمین»، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) است که عاشق طبیعت این سرزمین پهناور هستند تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند. این هفته، به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها، آنها فعالیت‌های خود را برای حفظ تالاب‌های ایران‌زمین شرح داده‌اند:
کد خبر: ۸۷۸۳۳۶
قرارهای تالابی؛ امروز

تالاب لیسار (گیلان)

دوستداران طبیعت در استان سرسبز گیلان، امروز پاکسازی تالاب و ساحل قلعه‌بین در منطقه حفاظت‌شده لیسار تالش را در دستور کار خود قرار داده‌اند. این برنامه با همکاری سمن‌های شقایق‌های وحشی هیرکانی، همیاران طبیعت تالش، «حامیان تالش سبز و گروه طبیعت 360 درجه برپا می‌شود. گروه سرزمین ایده‌آل ما، چنین برنامه‌ای را فردا در کنار تالاب بوجاق برگزار می‌کند.

تالاب کانی برازان (آذربایجان غربی)

اعضای انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد نیز در محل تالاب بین‌المللی کانی برازان حاضر می‌شوند تا در مراسمی از هاشم خاتم‌پور و محسن معارف‌پناه که خدمات ارزنده‌ای نسبت به احیای این تالاب داشته‌اند با تقدیم لوح تقدیر قدردانی می‌کند. نمایش نقاشی‌هایی با موضوع تالاب - که توسط دانش‌آموزان مدارس مهاباد کشیده شده - و تجلیل از شرکت‌کنندگان از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

عیادت از پریشان (فارس)

مردم کازرون هم دست به کار شده‌اند تا با همت سمن‌های این شهرستان، بزرگ‌ترین پیاده‌روی محیط زیستی در کشور را با هدف عیادت از تالاب نیمه‌جان پریشان، روز جمعه از روستای زوالی کازرون استان فارس به سمت تالاب کازرون برگزار کنند. پیش از آن، جمعی از هموطنان استان فارس در مراسم همایش بزرگداشت تالاب‌ها در تالاب بختگان با شعار «تالاب‌ها برای آینده ما، معیشت پایدار» شرکت کردند. در این مراسم دو نفر از شکارچیان تفنگ‌های شکاری خود را به اداره‌کل محیط‌زیست استان فارس تحویل دادند.

تالاب‌های پلدختر ( لرستان)

امروز در استان لرستان به همت کارگروه صیانت کانون همیاران طبیعت لرستان و محیط زیست استان، اردوی یک‌روزه علمی - آموزشی در تالاب‌های پلدختر (مجموعه 11 گانه ولیعصر) و زنجیره انسانی برای حمایت از تالاب‌ها تشکیل می‌شود.

تالاب هشیلان (کرمانشاه)

مردم کرمانشاه از همه زودتر به استقبال روز جهانی تالاب‌ها رفته‌اند. جمعه گذشته همایش حمایت از تالاب‌ها با حضور سمن‌های محیط زیستی کرمانشاه شامل تشکل پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه، گروه ندای قاصدک، جامعه زنان مبارزه با آلودگی، کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه آزاد، جامعه حمایت از عناصر طبیعی و محیط زیست کرمانشاه در کنار تالاب هشیلان برگزار شد.

نماآهنگ در سوگ تالاب‌ها

در کنار همه این قرارهای تالابی، گروهی از سمن‌های زیست‌محیطی کشور با همکاری گروه هنری زیست‌محیطی سلام، به تهیه نماآهنگ‌هایی با عنوان «سوگ تالاب‌ها» و با تکیه بر موسیقی نواحی مختلف کشور اقدام کرده است که بزودی در رسانه ملی و کانال‌های زیست‌محیطی رونمایی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها