مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی:

تحریم های صادرات محصولات پتروشیمی ایران به طور کامل رفع شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: با توافقی که بتازگی میان ایران و یک بانک اسپانیایی حاصل شد، همه موانع و تحریم ها علیه صادرات محصولات پتروشیمی لغو شده و برای نخستین بار در پنج سال گذشته ایران توانست پول حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی را در یک بانک اروپایی دریافت کند.
کد خبر: ۸۶۹۰۴۳
تحریم های صادرات محصولات پتروشیمی ایران به طور کامل رفع شد

به گزارش جام جم آنلاین ،«مهدی شریفی نیک نفس» با تشریج جزئیات دریافت پول حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا گفت: پس از پیگیری های جدی و طولانی، بعد از حدود پنج سال، پول مربوط به نخستین محموله صادراتی پیش از اجرا شدن برجام، در حساب شرکت بازرگانی پتروشیمی نزد یک بانک اروپایی دریافت شد.

وی به امضای قراداد تجاری بین شرکت بازرگانی پتروشیمی با انجمن سازندگان کشور اسپانیا اشاره کرد و افزود: برای اخذ تضمین های بانکی مورد نیاز و عملیاتی شدن این قرارداد، به یک قرارداد مالی با بانک های اسپانیایی مورد قبول سازندگان و خریداران محصولات پتروشیمی ایران نیاز بود.

شریفی نیک نفس ادامه داد: بر این اساس، مذاکره های حضوری با یکی از بانک های اروپایی انجام و تیرماه امسال حسابی به نام شرکت بازرگانی پتروشیمی در این بانک افتتاح شد.

وی گفت: با وجود محدودیت های شدید بین المللی، موفق به امضاء قرارداد (موسوم به قرار داد Escrow Account Agreement ) بین شرکت بازرگانی پتروشیمی و یک بانک اروپایی شدیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی افزود: براساس این قرارداد و توافق های انجام شده با بانک و دریافت مجوز رسمی از دولت و بانک مرکزی کشور اسپانیا، محدودیت دریافت وجوه و صادرات محصولات از کشورهای مختلف دنیا رفع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها