سازمان ملل اعلام کرد

بیش از۶۰ میلیون آواره در جهان

سازمان ملل امروز جمعه اعلام کرد: تعداد کسانی که در سراسر جهان مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند، امسال به بیش از ۶۰ میلیون نفر رسیده و اکثر این افراد به خاطر جنگ سوریه و درگیری در سایر مناطق جهان آواره شده اند.
کد خبر: ۸۶۵۱۲۰
بیش از۶۰ میلیون  آواره در جهان

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: تعداد آوارگان در سراسر جهان طی سال 2015 میلادی از مرز 60 میلیون نفر گذشته است. این رقم شامل 20.2 میلیون آواره است که از جنگ و آزار و اذیت فرار کرده اند، این رقم بالاترین رکورد از سال 1992 میلادی به شمار می‌رود.

حدود 2.5 میلیون نفر نیز خواستار دریافت پناهندگی شده اند و در این بین آلمان، روسیه و آمریکا با بیشترین درخواست پناهندگی روبرو شده اند.

به گزارش رویترز، سازمان ملل افزود: سال 2015 نخستین باری خواهد بود که تعداد آوارگان در سراسر جهان به بیش از 60 میلیون نفر می رسد. از هر 122 نفر در سراسر جهان یک نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده است.

حدود 34 میلیون نفر در داخل کشورهای خود آواره شده اند که این رقم نسبت به سال 2014 میلادی بیش از 2 میلیون نفر افزایش داشته است.

در یمن که از ماه مارس تاکنون درگیر جنگ داخلی شده، بیش از 933500 نفر آواره شده اند. جنگ سوریه که از سال 2011 میلادی تاکنون ادامه داشته است، موجب آواره شدن بیش از 4.2 میلیون سوری در کشورهای خارجی شده و 7.6 میلیون سوری دیگر نیز در داخل مرزهای این کشور آواره شده اند.

درگیری و خشونت در شرق اوکراین، افغانستان و سودان جنوبی نیز عامل مهمی در افزایش چشمگیر تعداد آوارگان در سال 2015 میلادی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها