در پارک سافاری حیات وحش شرق دور روسیه قرار بود که بز جیره غذایی ببر سیبری باشد اما اوضاع آن طور که مقامات پارک تصور می کردند ، پیش نرفت.
کد خبر: ۸۶۱۵۴۲
فیلم ماجرای باورنکردنی دوستی ببر با بز

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، ببرهای سیبری پارک سافاری پریمورسکی در 70 کیلومتری ولادی وستک در چارچوب یک طرح تولید مثل در اسارت دو بار در هفته حیوانات زنده را می خورند.

اما یک ببر سیبری به نام آمور از خوردن بزی به نام تیمور خودداری کرد زیرا این طعمه خیلی شجاع بود و نمی دانست که باید از یک ببر ترسید.

بز تصمیم گرفت ببر را به ریاست قبول کرده و او را همه جا دنبال کند. بز حتی به داخل لانه ای که برای ببر ساخته شده می رود بی آنکه از سوی گربه سان بزرگ مورد حمله قرار گیرد.

هر روز این دو دوست جدانشدنی با هم در پارک گردش می کنند. آمور ببر سیبری 3 ساله با شیوه ای باشکوه در جریان گردش در جنگل و زمین پوشیده از انبوه برف همواره جلوتر قدم بر می دارد و تیمور هم گام به گام او را دنبال می کند. در حالی که ببرهایی که در قسمت مجزایی به سر می برند از ورای میله ها و فنس ها آرزومندانه به بز نگاه می کنند.

هنگام استراحت ببر و بز کنار یکدیگر روی برف دراز کشیده و برای مدتی نسبتا طولانی به هم چشم دوخته یا منظره را نگاه می کنند.

دمیتری مزنتسف مدیر پارک سافاری پریمورسکی می گوید: این موقعیتی استثنایی ، باورنکردنی ، شگفت آور و نادر است اما واقعیت دارد. آنها رفقای صمیمی هستند و از بودن با یکدیگر لذت می برند.

با این حال، رفتارشناسان حیات وحش معتقد هستند که سرانجام آمور یک روز تیمور را خواهد خورد.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها