رمان سی شرح حال سرگذشت زنده یاد مرتضی پاشایی خواننده تالیف شهناز محلوجیان منتشر شد.
کد خبر: ۸۵۷۴۶۹
سرگذشت مرتضی پاشایی در کتاب سی

به گزارش جام جم نوا منصور پاشایی عموی مرتضی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این کتاب علاوه بر اینکه به شرح ناگفته هایی از زندگی پاشایی خواننده پرداخته، به نکات قابل تاملی در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و هنری وی نیز اشاره داشته است.

عموی مرحوم مرتضی پاشایی با اشاره به اینکه نویسنده نه تنها تمام سعی خود را کرده تا هیچگونه مبالغه و یا تخیلی در کتاب خود به کار نبرد، گفت: تمامی شخصیت های رمان به صورت واقعی بوده، و همه روابط بین آنها، گفت وگوها و وقایع آن نیز عینی و حقیقی است.

وی هدف کلی از نگارش این کتاب را معرفی یک هنرمند کشور که همواره امید به زندگی داشت، عنوان کرد و افزود: با اینکه مرتضی به بیماری سرطان مبتلا شده بود اما تا لحظات پایانی عمر کوتاه خود، هیچگاه امید به زندگی را از دست نداد و حتی در طی دوران بیماری، از آهنگ سازی و اجرای کنسرت هایش دست بر نداشت.

پاشایی اظهار داشت: کتاب سی صرفا یک کتاب رمان نیست که بخشی از اوقات فراغت خوانندگان خود را پر کند، بلکه با قلمی رسا و شیوا راه صحیح زندگی، امید و نشاط را به جوانان کشور نشان می دهد.

عموی مرحوم مرتضی پاشایی ادامه داد: نویسنده با داشتن تخصص در روانشناسی بالینی به خوبی موفق شده است تا مطالب علمی و پیچیده روانشناختی را با زبانی ساده و روان در قالب رمان بیان کند.

وی افزود: با توجه به حساسیت های بسیار زیادی که پس از درگذشت مرتضی پاشایی بوجود آمد، علاوه بر محدودیت ها و مشکلات عدیده ای که در مراحل تحقیق، مصاحبه ها و جمع آوری اطلاعات برای نویسنده وجود داشت، در مرحله نگارش نیز اجرای این امر به مراتب مشکل تر بود.

پاشایی بخشی از اطلاعات این کتاب را دریافت اطلاعات از خانواده، اطرافیان و دوستان مرتضی عنوان کرد و توضیح داد: بنابراین نویسنده در تالیف کتاب کوچکترین انحرافی از زندگی واقعی مرحوم مرتضی پاشایی دور نشده است.

کتاب سی که به شرح حال زندگی مرحوم مرتضی پاشایی پرداخته توسط انتشارات آرنا منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها