سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر روز گذشته طی سخنانی در همایش اتحادیه جهانی علمای مقاومت در یاری فلسطین در بیروت، بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از انتفاضه ملت فلسطین تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۴۷۷

وی در ابتدا با تمجید از انتفاضه ملت فلسطین و جانفشانی‌ها و فداکاری‌های آنها تاکید کرد، این انتفاضه به انواع حمایت‌ها نیاز دارد. دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: آنچه امروز در فلسطین می‌گذرد، بیانگر روحیه جهادی عالی ملت فلسطین است. وی افزود: انتفاضه فلسطین، رعب و وحشت را به دل‌های اسرائیلی‌ها وارد کرده و بر اقتصاد آنها تاثیر منفی گذاشته است. دبیرکل حزب‌الله گفت: بر خلاف آنچه برخی ادعا می‌کنند، آنچه در فلسطین می‌گذرد، هرگز بیانگر ناامیدی و سرخوردگی فلسطینی‌ها نیست، بلکه بیانگر ایمان بزرگ ملت فلسطین به گزینه مقاومت و رویارویی با اشغالگران است.

وی تاکید کرد: کاهش در زمینه پایبندی به مســـاله فلــسطین، نتیجه فریبکاری و گمراه‌سازی‌ای است که در طول چند دهه اخیر صورت گرفته است. نصرالله اظهار کرد: بسیاری از رژیم‌های عربی و حتی برخی ملت‌های عرب متقاعد شده‌اند که دیگر به مساله فلسطین پایبند نباشند. وی با تاکید بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: فلسطینی‌ها هم باید با بازنگری دقیق، برای جلوگیری از خسارت‌ها و تلفات تلاش کنند، زیرا آنها در صف مقدم نبرد قرار دارند.

وی در اشاره به تلاش‌های عربستان علیه شبکه المیادین و توقف پخش آن از طریق شبکه عرب‌ست تاکید کرد: حتی امروز، صداها هم در دفاع از ملت فلسطین منع شده‌اند، امروز شاهد چنین برخوردی با المیادین هستیم. نصرالله گفت: عجیب است که همه‌گونه حمایتی از مجاهدان در افغانستان و مناطق دیگر می‌شود، اما چنین حمایت‌هایی از فلسطین به عمل نمی‌آید. وی تصریح کرد: اگر تمام کسانی که برای جنگ به سوریه و افغانستان و دیگر مناطق اعزام کردند، به فلسطین می‌رفتند، اسرائیل از صفحه روزگار محو شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها