مشکل این روزهای صنعت فرش استان زنجان علاوه بر کانال فروش این کالای گرانبها، لغو بیمه قالیبافان از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط است، به طوری که براساس آمارهای ارائه شده حدود 17 هزار نفر در استان زنجان تحت پوشش بیمه قالیبافی قرار داشتند که بیمه 8000 نفر از آنها باطل شده است.
کد خبر: ۸۵۰۷۲۵
بیمه 8000 قالیباف زنجانی باطل شد

ناصر باباخانی، مدیرعامل اتحادیه فرش دستبافت روستایی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم از قطع بیمه بسیاری از قالیبافان ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید: به طور قطع میان افرادی که بیمه آنها لغو شده، اشخاص غیرقالیباف هم وجود داشته، اما از سوی دیگر همه آن 8000 نفری که بیمه قالیبافی‌شان لغو شده غیرقالیباف هم نبوده‌اند و مسئولان نبایدصرفا به دلیل محدودیت در میزان اعتبارات اقدام به لغو بیمه قالیبافی کنند که در برخی موارد باطل کردن بیمه اشخاص، غیرکارشناسانه است.

وی می افزاید: سختگیری‌های بیش از حد مسئولان و اقدام به لغو بیمه قالیبافی می‌تواند ضربه مهلکی بر پیکره صنعت فرشبافی در استان زنجان که از مناطق مطرح کشور در تولید فرش باکیفیت است، باشد.

سیما شیرمحمدی‌فرد، کارشناس اتحادیه فرش دستبافت روستایی استان زنجان، تهیه مواد و مصالح مورد نیاز، طرح و نقشه و بافت و عرضه را از مشکلات صنعت فرش در فرآیند تولید تا عرضه آن به بازار مصرف عنوان می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها