وقتی صحبت از انرژی‌های قابل احیا می‌شود، بلافاصله یاد انرژی بادی، سوخت زیستی یا انرژی خورشیدی می‌افتیم، اما بتازگی محققان منبعی از این نوع انرژی پیدا کرده‌اند که چرخه آن به طور عادی در طبیعت رخ می‌دهد: بخار آب.
کد خبر: ۸۴۷۳۹۶
چرخ‌های مرطوب

به گزارش جام جم آنلاین، محققان دانشگاه کلمبیا فرآیند چرخه آب را در آزمایشگاه تقلید کرده‌اند و با تحت کنترل گرفتن انرژی آن، ماشین‌های کوچک را به حرکت درآورده‌اند. بنا بر اعتقاد این گروه از محققان، در آینده با استفاده از این فناوری می‌توان از نیروی آب‌های راکد مانند خلیج‌ها و مخازن آب بهره برد.

این محققان با استفاده از بخار آب توانسته‌اند وسیله نقلیه کوچکی را در اندازه یک اسباب‌بازی به حرکت درآورند. این خودروی 100 گرمی در محیط‌هایی که از نظر رطوبت متنوع هستند حرکت می‌کند و محققان توانسته‌اند آن را روی یک میز به مدت ده دقیقه به حرکت وادارند. محققان زیست‌شناس، شیمیدان و مهندسانی که در این پروژه با یکدیگر کار کرده‌اند معتقدند با استفاده از این فناوری و بهبود بخشیدن این نوع موتور، می‌توانند نیروی مورد نیاز مجموعه‌ای از سیستم‌ها و ژنراتورهای رباتیک، حسگرها و ابزارهای متفاوت را تامین کنند. در حال حاضر آنها روی سیستم‌های کوچک متمرکز شده‌اند و به طور مثال نمونه دیگری که با استفاده از نیروی بخار آب به کار واداشته‌اند، دو لامپ کوچک ال.ای.دی است. این لامپ‌ها با استفاده از انرژی بخارآب روشن می‌شوند.

شکل روبرو روش کار این فناوری را توضیح می‌دهد:

مترجم: نادیا زکالوند

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها