دانشجوی حقوق که با معرفی خود به‌عنوان دوست یکی از مسئولان عالی قضایی، از مردی 23 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
کد خبر: ۸۴۶۳۹۳
دستگیری دوست قلابی مسئول عالی قضایی

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، پسر جوان وقتی به اتهام آدم‌ربایی رو به روی بازپرس پرونده نشست، در دفاع از خود گفت: آقای قاضی اشتباه شده! من از طرف آقای وکیل سفارش شده‌ام و نباید بازداشت می‌شدم. شما اشتباه می‌کنید. او به من گفته بود کارم را درست کرده و با شما نیز صحبت کرده است.

با اظهارات جوان متهم به آدم‌ربایی، بازپرس پرونده از او خواست در مورد ادعای وکیل توضیح دهد. پسر جوان که هنوز شوکه بود، افزود: در پرونده‌ای که در شعبه شما مطرح است، متهم به آدم‌ربایی هستم. پسری جوان وکالتم را به‌عهده گرفت و حتی چندبار دیدم که به شعبه شما آمد. او هر بار مدعی بود با شما صحبت کرده و مشکل پرونده ام به زودی حل می‌شود. آقای وکیل حتی ادعا کرد از دوستان یکی از مسئولان عالی قوه قضاییه بوده و تاکنون 23 میلیون تومان پول نقد از من گرفته است.

دستگیری وکیل قلابی

با اظهارات پسر جوان، قاضی پرونده متوجه شد متهم 33 ساله در دام یک کلاهبردار گرفتار شده است. با دستور بازپرس پرونده سه روز قبل وکیل قلابی شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال متهم به دادسرای امورجنایی، تحقیقات از او آغاز شد. متهم به نام پدرام در بازجویی‌ها مدعی شد: دانشجوی رشته حقوق هستم و خیلی دوست دارم وکیل شوم. چندی قبل از طریق دوستم متوجه شدم پسر جوانی دچار مشکل است. آن زمان مشکل مالی داشتم و در تنگنا بودم. تصمیم گرفتم خودم را به عنوان وکیل معرفی کنم و از متهم پول بگیرم. به همین دلیل خودم را حقوقدان معرفی کردم و با دریافت 23 میلیون تومان، وکالت او را به عهده گرفتم.

وی اضافه کرد: برای این که خانواده متهم باور کنند که من می‌توانم او را از این اتهام رها ‌کنم، چند بار او را به دادسرا آوردم و به بهانه‌های مختلف وارد شعبه شما شدم و ادعا می‌کردم قاضی از دوستان من است. چند بار نیز خودم را یکی از دوستان مسئول ارشد قضایی معرفی کردم تا بتوانم از خانواده او پول بگیرم. آقای قاضی می‌دانم اشتباه کرده‌ام و حال نیز پشیمان هستم. من به دلیل مشکلات مالی به دروغ خودم را وکیل و حقوقدان معرفی کردم.

با اظهارات متهم قاضی ایلخانی بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی وکیل قلابی را با قرار قانونی بازداشت کرد تا تحقیقات درباره سایر جرایم احتمالی‌اش انجام شود.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها