معاون خاورمیانه و آفریقای ایرباس در گفت‌وگو با جام‌جم:

برای بازسازی ناوگان و رادار هوایی ایران همکاری می‌کنیم

دیروز اتاق بازرگانی ایران میزبان 150 شرکت فرانسوی بود که با سازماندهی انجمن برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه مدف (Medef) به ایران سفر کرده‌اند.
کد خبر: ۸۳۸۲۴۲
برای بازسازی ناوگان و رادار هوایی ایران همکاری می‌کنیم

در میان شرکت‌های فرانسوی شرکت‌های بزرگی چون توتال، پژو و ایرباس و KLM نیز حضور داشتند؛ شرکت‌هایی که در تمام طول دوران تحریم به تحریم‌کنندگان ایران پیوسته و شرایط سختی را برای شرکت‌های ایرانی به‌وجود آورده‌اند. از جمله این شرکت‌ها مجموعه هوایی ایرباس است که اکنون سودای بازگشت به ایران را در سر دارد.

بر این اساس، تیموثی کارگیل، معاون خاورمیانه و آفریقای گروه بین الملل ایر باس برای تشویق فروش هواپیما به ایران و همچنین بررسی چگونگی سرمایه‌گذاری در توسعه فرودگاه‌ها نیز به ایران سفر کرده است. در واقع سفر شرکت‌های هواپیمایی فرانسه به ایران به دنبال چراغ سبزهایی است که در طول ماه‌های اخیر از سوی مقامات ایرانی دریافت کرده‌اند.

از آن جمله می‌توان به سفر و گفت‌وگوهای عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی هوایی در پاریس که از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن (۲۵ تا ۳۱ خرداد) برگزار شد اشاره نمود که وی طی آن با مدیران ارشد شرکت‌های هواپیمایی فرانسه از جمله رئیس فرودگاه پاریس، روسای ایرباس، ایر فرانس و KLM مذاکره کرد.

معاون خاورمیانه و آفریقای گروه بین‌الملل ایرباس در حاشیه نشست تجار ایرانی و فرانسوی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد به جام‌جم گفت: از شرکت‌های فرانسوی برای حضور در پروژه ساخت فرودگاه، و شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) که با 2500 هکتار وسعت تجاری و منطقه آزاد تجاری در دست اجراست، دعوت کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین سیستم رادار هوایی ایران در دست بازسازی قرار دارد که در حال بررسی و مطالعه شرایط اجرای این پروژه نیز هستیم.

تیموثی کارگیل ادامه داد: حدود 50 درصد ناوگان هوایی ایران ایرباس است و ایران از شرکت ایر‌باس در جهت اجرای بازسازی ناوگان هوایی درخواست ارائه برنامه کرده و این سفر جهت مطالعه و بررسی جوانب این موضوع انجام گرفته است.

الهام حیدری - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها