گزارش جدید بانک جهانی مبنی بر تورم محصولات غذایی را بررسی‌کرده‌ایم

کاهش سرعت گرانی خوراکی‌ها

بحران اقتصادی روسیه باعث شده نه‌تنها بسیاری از تولیدکنندگان این کشور دچار مشکل شوند بلکه گردشگران روس نیز مقاصد سفرهایشان را به گونه‌ای تغییر داده‌اند که حمل و نقل هوایی در آن جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۸۳۷۶۸۷
بحران اقتصادی، هواپیماها را هم از آسمان روسیه پراند

بخش بازرگانی شرکت هواپیمایی ایزی جت به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی ارزانقیمت در اروپا در اطلاعیه جدیدی که درباره پروازهایش به روسیه منتشر کرده، آورده است: براساس تحقیقات انجام شده تیم بازاریابی و فروش این شرکت، گردشگران روسیه برای گذراندن تعطیلات خود نمی‌توانند از خدمات هوایی حتی از شرکت‌های ارزانقیمت استفاده کنند چون اقتصاد روسیه دچار بحران شده است.‌ به گونه‌ای که امروز از هر هفت شهروند روس، فقط یک نفر قادر به استفاده از خدمات شرکت‌های هواپیمایی و پرداخت هزینه‌های آنهاست.

این در حالی است که مدیر فروش بخش روسیه شرکت هواپیمایی ایزی جت نیز با اشاره به افزایش قابل ملاحظه تعداد کنسل شده‌های بلیت‌های هواپیمایی این شرکت بین دو شهر مسکو و لندن می‌گوید: مشکلات اقتصادی و البته کاهش ارزش روبل روسیه باعث شده بسیاری از مسافران روسیه بلیت‌ سفرهای خارجی خود را حتی در شرکت‌های ارزانقیمتی مثل ایزی جت کنسل کنند.

کاهش ارزش روبل

تحلیلگران اقتصادی با اشاره به کاهش 44 درصدی ارزش روبل روسیه در مقابل دلار طی 12 ماه گذشته معتقدند، این شرایط باعث گران شدن سفرهای خارجی برای مسافران روس شده و همین موضوع، آنها را از بستن چمدان برای مقاصد بین‌المللی منصرف کرده است .این تحلیلگران با اشاره به گسترش بحران مالی در روسیه می‌گویند: شرکت ایزی جت تنها شرکت هواپیمایی خارجی نیست که طی ماه‌های اخیر، پروازهای خود به مقصد مسکو را به دلایل ذکر شده کاهش داده است. شرکت آمریکایی دلتا که یکی از اصلی‌ترین خطوط پروازی میان روسیه و آمریکاست نیز با توجه به اقتصادی نبودن بسیاری از پروازهایش، تعداد پروازهای خود را به مقصد مسکو کاهش داده است.

این در حالی است که شرکت هواپیمایی کتی پاسفیک ـ که در اصل شرکتی هنگ‌کنگی است ـ از ابتدای ژوئن امسال (خرداد و تیر) پروازهایش را به مسکو به طور کامل قطع کرده و از سوی دیگر شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا، ایرفرانس، قطر ایرویز و الاتحاد به دلیل کاهش مسافرانشان طی سه ماه دوم امسال اقدام به کاهش تعداد پروازهای خود به مقصد روسیه کرده‌اند.

شرکت هواپیمایی ترانسایرو در صف فروش

در تازه‌ترین رویداد بحران مالی روسیه، صنعت حمل و نقل هوایی این کشور نیز دچار مشکلاتی عمده شده و شرکت ترانسایرو به عنوان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی روسیه به دلیل مشکلات مالی،بخش عمده‌ای از سهام خود را برای فروش عرضه می‌کند.

یکی از مدیران مالی شرکت ترانسایرو ـ که خواست نامش فاش نشود ـ در این زمینه به یورونیوز گفت: از ابتدای سال 2015 این شرکت هوایی با مشکلاتی ازجمله کمبود نقدینگی و ناتوانی در پرداخت حقوق پرسنل و نگهداری هواپیماها روبه‌رو بود، اما تا پایان نیمه ابتدایی سال با استفاده از بسته‌های حمایتی دولت توانستیم بخشی از مشکلات را به امید آینده برطرف کنیم. هر چه جلوتر می‌رویم با وجود کاهش قیمت سوخت و پایین آمدن بخشی از هزینه‌های این شرکت‌ هواپیمایی، نمی‌توانیم درآمد و هزینه‌ها را همسو کنیم.

وی تصریح کرد: ‌ به همین دلیل، فروش سهام شرکت یکی از بهترین تصمیم‌ها برای بقای شرکت است و اگر نه با اعلام ورشکستگی باید کل تجربیات شرکت در حمل و نقل هوایی را تعطیل کنیم که این موضوع برای بسیاری از مقامات و مدیران شرکت قابل قبول نیست.

ایرفلوت در صدر متقاضیان

براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت ایرفلوت، یکی از معتبرترین شرکت‌های حمل و نقل هوایی روسیه و رقیب اصلی شرکت ترانسایرو، این شرکت آماده است بخش عمده‌ای از سهام شرکت ترانسایرو را خریداری کند و مدیریت آن را به عهده بگیرد.

در این اطلاعیه آمده است، مدیران و مسئولان شرکت ایرفلوت با مقامات دولتی و مدیران شرکت ترانسایرو درحال مذاکره هستند تا برسر این موضوع به توافقی برد ـ برد برسند. ایرفلوت آماده است ۷۵ درصد سهام ترانسایرو را بخرد. برخی تحلیلگران اقتصادی و کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی درباره این اتفاق می‌گویند: این تفاهم‌نامه را می‌توان یک ادغام برای پنهان کردن بحران اقتصادی در حمل و نقل هوایی روسیه دانست، اما آنچه از خود این قرارداد بیشتر اهمیت دارد، بحرانی است که صنایع روسیه را در بر گرفته و اولین نشانه‌های آن درصنعت حمل و نقل هوایی نمایان شده است.‌

منبع: CNNmoney 12/ سپتامبر 2015

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها