کارگردان :‌ جیمز ون بازیگران : ون دیزل، پل واکر، جیسون استاتام
کد خبر: ۸۳۷۲۶۵
خشن7

فیلم هفتم بر دنباله «سریع و خشن» این‌بار به پیروی از اسمش تمرکز بیشتری بر نیمه خشن دارد. در این قسمت جیسون استاتام به ستارگان اکشن فیلم اضافه شده و آمده انتقام برادرش را که در فیلم قبلی مجروح شده بود، بگیرد و دعوا را تمام کند. صحنه‌های جدید و بکر و سایر پیچش‌های فیلمنامه تنها بهانه‌هایی بوده‌ برای گرفتن صحنه‌های پر‌تحرک هیجان‌دار که در آنها نه پیشروی روایت وجود دارد و نه منطق داستانی؛ صحنه‌های سقوط آزاد با ماشین، پرواز آزادانه پهپاد بر فراز شهر یا مثلا مبارزه با آچار و از این قبیل صحنه‌ها آورده شده‌ که تنها آدرنالین خونِ شمای بیننده را بالا ببرد.

این قسمت نسبت به فیلم‌های پیشین برتری بیشتری داشت که دلیل آن را می‌توان حواشی فیلم دانست؛ پل واکر یکی از ستارگان مطرح فیلم در میانه فیلمبرداری بر اثر تصادفی خیابانی جان باخت (علت تصادف سرعت بالای ماشین بوده و در ضمن گفته می‌شود واکر رانندگی نمی‌کرده و دوست و همراه او پشت فرمان بوده است)، نقش واکر اما به‌خاطر احترام به نام و خاطره‌اش از فیلم حذف نشد. (گفتنی است فیلمنامه بازنویسی شد تا شخصیت واکر کمرنگ‌تر شود و ادامه صحنه‌ها با کمک رایانه و قسمت‌هایی هم با بازی برادر او که شباهت چهره‌ای زیادی دارند بازسازی شده و جالب این که گویا بعد از این فیلم پیشنهادهایی برای بازی به او داده شده است) اضافه شدن استاتام به عنوان بازیگری اکشن ـ که سابقه بازی در فیلم‌های ماشین سواری (جنون سرعت) را نیز داشت ـ و وجود کرت راسل ـ ستاره قدیمی سینما و کم‌فروغ و کم‌کار این روزهای هالیوود ـ می‌تواند از دلایل توجه دو‌چندان سینما‌روها به این قسمت باشد‌.

خشن 7 داستان چشمگیری ندارد، اما جنون سرعت و ماشین سواری، اکشن اسلحه گرم، رزم‌های تن به تن و سایر صحنه‌های هیجان‌دار در آن تعبیه شده تا اثر را یک فیلم اکشن تمام عیار کند. سخن پایانی فیلم هم به یادبود پل واکر همراه همیشگی سری سریع و خشن را از زبان ون دیزل می‌شنویم: « مهم نیست کجا باشی و چقدر دور، همیشه برادر‌‌ما خواهی بود. ‌» در انتهای فیلم هم ساده نوشته شد: «برای پل. »

میلاد حاتمی

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها