محمدمهدی عبدخدایی معتقد است که برخی انقلابیون سابق، به دامان دشمن پناه برده‌اند

شاخص‌های انقلابی و ضد انقلاب

انقلابی بودن؛ ویژگی ممتاز سپاه و نظام اسلامی

تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب بر تداوم ویژگی انقلابی بودن نظام اسلامی حکایت از اهمیت این ویژگی در جمهوری اسلامی ایران دارد و باید در مورد رفتار انقلابی که سپاه پاسداران نماد و نگهبان این ویژگی انقلاب است، دقت و مراقبت فراوانی کرد.
کد خبر: ۸۳۶۶۲۷
انقلابی بودن؛ ویژگی ممتاز سپاه و نظام اسلامی

انقلابی بودن در حقیقت یک مدل رفتاری بر پایه جهاد و ارزش‌های دینی است. این مدل، برتر و فراتر و موثرتر از دیگر مدل‌هایی است که در کشور ما و دیگر کشورها وجود دارد.

مدل رفتار انقلابی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از این مدل استفاده می‌کند، چارچوب و جغرافیای سیاسی خاص و یک کشور را در بر نمی‌گیرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماموریت دارد که از مستضعفان و محرومان در سراسر جهان حمایت معنوی و پشتیبانی لازم را انجام دهد و امروز این رفتار انقلابی سپاه که بر پایه زندگی بر اساس ارزش‌های دینی و سنت‌های ائمه هدی استوار است به مدلی برای رفتار تمام مستضعفان و جریان‌های آزادیبخش در دنیا تبدیل شده است.

امروز شاهدیم که مبارزان در عراق، لبنان، یمن، فلسطین و بسیاری از کشورهای دیگر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدل رفتار انقلابی این نهاد الگو می‌گیرند و این به واسطه همان ویژگی‌های انقلابی بودن است لذا وقتی عنوان مدل رفتار انقلابی مطرح می‌شود این مدل ویژگی‌های خاص خودش را دارد که ایثار ، جهاد ، اخلاص و از خودگذشتگی و فعالیت حداکثری، همگی در دل این مدل است و ما چنین ویژگی‌هایی را در جریان‌های مشابه و جریانات دیگر که در ایران و دیگر کشورها داریم، ملاحظه نمی‌کنیم.

این مدل رفتار انقلابی بر پایه بسیاری از آموزه‌های مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) شکل گرفته و بر اثر همین رفتار انقلابی است که ما امروز در کشورمان شاهد امنیت، مقاومت و پویایی بالایی هستیم و می‌توان با قاطعیت گفت هر کجا از این مدل استفاده کرده‌ایم، موفق شده‌ایم.

تمام توفیقات سپاه در سال‌های گذشته ناشی از ویژگی انقلابی بودن است وگرنه در دنیا نیروهای مسلح زیاد است و بسیج‌هایی مشابه بسیج ما زیاد است ولی بسیج و سپاه ما انقلابی است در حالی که نیروهای مسلح آنها مرسوم و کلاسیک است.

این ویژگی ممتازی است که امام بزرگوار ما توانست در قالب سپاه متبلور کند و بحمدلله، این نهاد بعد از سال‌ها همچنان می‌جوشد و ضمن دفاع و حمایت از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران می‌تواند در واقع تهدید‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را نیز خنثی و این ارزش‌ها را به دیگر جریان‌ها نیز منتقل کند.

منصور حقیقت‌پور - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها