معاون درمان وزیر بهداشت گفت: متناسب‌سازی حقوق پزشکان عمومی پرداخت‌های تشویقی برای پزشکان در مناطق محروم و اجرای نظام سطح‌بندی با بازنگری تعرفه‌های درمانی باعث به حداقل رسیدن پرداخت‌های غیررسمی در مناطق محروم شده است.
کد خبر: ۸۲۷۲۱۱

محمد آقاجانی در گفت‌وگو با فارس افزود: کمبود پزشک در مناطق محروم از عوامل نارضایتی مردم بوده به همین دلیل تلاش شد با متناسب‌سازی حقوق پزشکان عمومی این نقیصه جبران شود و برای ترغیب پزشکان به فعالیت و ماندگاری در مناطق محروم پرداخت‌های تشویقی داده شد. وی با اشاره به برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم عنوان کرد: افزایش دسترسی مردم به خدمات بویژه در سطح دوم و سوم و کاهش پرداخت از جیب با اجرای این برنامه دنبال شده است.

آقاجانی در مورد گام سوم طرح تحول سلامت و بازنگری تعرفه‌های درمانی یادآور شد: این اقدام علاوه بر ساماندهی مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق‌تخصصی مناطق کمتر توسعه‌یافته باعث شد تا نظام سطح‌بندی بخوبی اجرا شود، به‌طوری که هم‌اکنون پرداخت‌های غیررسمی در این مناطق به حداقل رسیده است. معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: تا این لحظه سه میلیون و 700 هزار روستایی، ساکن حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار شهری از خدمات کاهش پرداخت هزینه‌های بستری، بهره‌مند شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها