عامل اصلی قتل‌های سریالی در استان گلستان، در تازه‌ترین اعتراف خود مدعی شد قصد کشتن همدست خود را داشته است.
کد خبر: ۸۲۵۴۶۱
ابروی جوگندمی؛ سرنخ شناسایی گانگسترهای گلستان

به گزارش جام‌جم، حسین ـ س در بازجویی‌های پلیسی گفته است؛ می‌دانستم با توجه به این که ردی در جریان سرقت‌ها برجا نگذاشته بودم، پلیس نتواند مرا دستگیر کند اما همیشه از سمت حسین ـ د احساس خطر می‌کردم؛ به همین خاطر نقشه قتل او را طراحی کردم اما موفق به اجرای آن نشدم.

وی ادامه داد: اگر در جریان سرقت‌ها احساس خطر می‌کردم دست به سلاح می‌بردم و شلیک می‌کردم. قربانیان نباید در برابرم مقاومت می‌کردند و این کارشان باعث می‌شد براحتی به طرفشان شلیک کنم. در این مدت 30 فقره سرقت مسلحانه را انجام دادیم که در 13 مورد آن دست به جنایت زدیم. در تعدادی از سرقت‌ها نیز مالباختگان را مجروح کردیم.

پنج عضو این باند همچنین در حضور بازپرس شعبه ششم دادسرای گرگان و کارآگاهان پلیس به تشریح نحوه تمام سرقت‌های مسلحانه و قتل‌ها پرداختند که اعترافات آنها با صحنه قتل مشابهت داشت.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح عملیات پلیسی برای دستگیری اعضای این باند و شخصیت متهمان اصلی پرداخت.

سرهنگ محمدرضا اکبری اظهار کرد: در تاریخ هشتم فروردین ماه سال جاری وقوع یک فقره سرقت مسلحانه منجر به جرح راننده در شهرستان گرگان به پلیس 110 گزارش شد که پس از حضور پلیس در صحنه حادثه و به دلیل نوع وقوع جرم که جزو جرائم خشن محسوب می‎شد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت. مرد راننده جان باخت اما همراه او، یک زن حضور داشته که در تشریح چگونگی واقعه، درخصوص مشخصات مجرمان گفت که دو مرد یکی قدبلند و دیگری کوتاه قد بوسیله موتورسیکلت و چهره پوشیده شده توسط کلاه و همراه داشتن سلاح کلاشینکف، دست به این عمل مجرمانه زده‎اند. این شاهد حادثه تاکید کرد که این دو سارق خشن پس از آن‌که با مقاومت صاحب خودرو در برابر اقدام به سرقت آنها مواجه شدند، یک تیر هوایی و دو تیر مستقیم را به صاحب خودرو شلیک کرده و با سرقت خودرو از محل متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: بررسی پرونده‌های مشابه در دستور کار قرار گرفت، اما یکی از نکات بسیار مهم در شیوه سارقان، جمع‎آوری پوکه فشنگ‎های شلیک شده از صحنه حادثه بود که باعث اختلال در تحقیقات پلیسی می‎شد. حرفه‎ای بودن این باند از زاویه‎ای دیگر نیز برای پلیس به یقین تبدیل شد که در بررسی‎های کارشناسی متوجه شدیم اعضای این باند خطرناک به هیچ عنوان در صحنه‎های حادثه برای عدم‌شناسایی توسط پلیس از تلفن همراه استفاده نمی‎کنند.

ابروی جوگندمی سرنخ دستگیری گانگسترها

وی افزود: در تحقیقات شبانه‎روزی پلیسی به سرنخ بسیار کوچک دست پیدا کردیم که این سرنخ، کارآگاهان را به شخصی به نام وحید 24 ساله رساند. با توجه به سابقه‎دار بودن «حسین.د» پدر وحید که دارای سوابقی همانند سرقت، قاچاق مواد مخدر و حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز بوده است، تمرکز تحقیقاتی پلیس بر این خانواده سابقه‎دار افزایش یافت. در تحقیقات پلیسی موفق شدیم تصویری را از چهره حسین به‌دست آوریم که یکی از مالباختگان حادثه حیدرآباد گرگان با مشاهده عکس بیان کرد که مشخصات کلی این فرد با یکی از مجرمان شباهت دارد. با توجه به استفاده متهمان از نقاب کشی، این فرد مالباخته تنها توانسته بود ابروهای جوگندمی و ریش‎های سفید بیرون زده از کلاه را تشخیص داده و بخوبی در خاطرش حفظ کند. به دلیل اطلاعات ناقص پلیس، نمی‎توانستیم این افراد را بلافاصله دستگیر کنیم و به همین منظور تحقیقات شبانه‎روزی پلیس و دستگاه قضایی برای کشف ابعاد مختلف این پرونده به مدت سه ماه ادامه یافت تا درنهایت چند روز گذشته با تکمیل شدن این تحقیقات، اعضای این باند دستگیر شدند.

سرقت‌های خانوادگی

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: در ابتدا «وحید» فرزند اول خانواده و سپس «حسین.د» پدر خانواده و درنهایت «رضا» دیگر فرزند این خانواده دستگیر شدند. در تحقیقات تکمیلی و شگردهای خاص پلیسی درنهایت «رضا» به انجام سرقت‎های متعدد اعتراف کرد اما در لابه‌لای اعترافاتش، به یک فقره سرقت مسلحانه به همراه پدرش نیز یاد کرد، در مستندات پلیس مشخص شده بود که پوکه به‌جا مانده از این سرقت مسلحانه با چهار سرقت مسلحانه دیگر و یک قتل شباهت دارد و با یک سلاح انجام شده که درنهایت «رضا» با مشاهده مستندات پلیس به انجام دو فقره قتل و چهار سرقت مسلحانه اعتراف کرد. در این وقایع، دو قتل توسط «حسین.د»، پدر خانواده انجام شده و در چهار سرقت مسلحانه دیگر نیز، حسین همیشه مسلح بوده و یک فرزند دیگر نیز به‌عنوان نگهبان در صحنه حادثه حضور داشته است. در ادامه تحقیقات و پس از آن‌که حسین به دو قتل اعتراف کرد، ابعاد جدیدی را در این پرونده برای کارآگاهان تشریح کرد و هویت یکی دیگر از سردسته‎های این باند بزرگ را برای پلیس بازگو کرد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: «حسین.س» یکی دیگر از اعضا و رهبران این باند است که در بیشتر سرقت‎ها وی و «حسین.د» با جمعی دیگر از اعضای گروه، به انجام سرقت‎های متعدد به صورت مسلحانه که در بعضی از موارد منجر به قتل شده بود، اقدام می‎کردند. پس از دستگیری «حسین.س» در شهرستان گنبدکاووس، کارآگاهان از مخفیگاه این متهم یک سلاح کلاشینکف و یک سلاح کلت کشف کردند.

وی افزود: در بررسی مشخصات این سلاح‎ها مشخص شد سه فقره قتل در سال‎های 81 و 84 بوسیله این سلاح‎ها انجام شده و در بررسی مخفیگاه «حسین.د» نیز ماموران موفق به کشف یک سلاح کلاشینکف و بیش از 200 تیر جنگی شدند. با توجه به کشف یک سلاح کلت از مخفیگاه «حسین.س» و وقوع یک فقره قتل در سال 1381 بوسیله کلت، در بررسی‎ها مشخص شد آن واقعه نیز با همین سلاح به وقوع پیوسته است که «حسین.د» و «حسین.س» با مشارکت فرد دیگری انجام داده‎اند. «حسین.س» در ادامه تحقیقات به جرائم مختلفی اعتراف کرد، اما مهم‌ترین آنها، ارتکاب به ده فقره قتل به‌صورت مستقیم و مشارکت در یک فقره قتل دیگر به صورت غیرمستقیم اعتراف و بیان کرد این یک فقره توسط همدستش به نام «تیمور.الف» انجام شده است که تیمور دو سال پیش در یک سرقت سیم کابل برق، دچار برق‎گرفتگی شده و جان خود را از دست داد. در مجموع اعضای این باند 30 فقره سرقت مسلحانه را انجام دادند که 13 فقره آن منجر به قتل شده که همه سرقت‎ها در محدوده استان گلستان و مازندران و قتل‎ها در حوزه استان گلستان بوده است.

شخصیت شناسی قاتلان

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان درباره شخصیت جنایی دو متهم اصلی پرونده اظهار کرد: شخصیت جنایی «حسین.س» و «حسین.د» به اندازه‎ای خطرناک است که در کوچک‌ترین غفلت، دست به سلاح برده و با کوچک‌ترین مقاومت، فرد مورد نظر را به قتل می‎رساندند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار درخصوص آغاز اعمال مجرمانه این باند خطرناک گفت: شروع جرائم این افراد از سال 1378 بوده است که حتی در تحقیقات دیگر کارآگاهان، مشخص شده این افراد در پرونده‎های دیگری نیز دست دارند که شاید دارای ابعاد بین‎المللی باشد، اما به‌دلیل عدم اثبات کامل این موضوع نمی‎توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

اکبری در پایان بیان کرد: به خواست مقام قضایی، چهره متهمان بدون پوشش در رسانه‎ها منتشر می‎شود تا در صورت وجود شاکی یا مالباخته‎ دیگر، به پلیس آگاهی یا دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان مراجعه و موضوع را از آن طریق پیگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۳
مرجان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
۰
۰
خدالعنت كنه اون كسی ك این عكسو بدون شطرنجی گذاشته
خدالعنت كنه اون كسی ك اجازه داده عكسو بگیرن ازاینا
مونا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
۱
۰
.... شما از دل اینا خبر ندارین هی می گین اعدام اعدام از دل خانوادهاشون خبر دارید میدونید چه حالی دارن
مرجان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
۲
۰
نرم افرار موبایل ب شماهیچ ربطی نداره این موضوع ك اومدی نظرمیدی
تواین مملكت روزی هزاربار تجاوز میشه تا قتل
اینقد این دولت بدبخته ك نمیتونه مردمشو جم كنه شمام جم كن سفرتو ازاینجا

نیازمندی ها