شرکت خودروسازی فولکس واگن، بزرگ‌ترین خودروساز جهان، اکنون در شوک کاهش رشد اقتصادی چین و نگران از آینده اقتصادی این کشور مطرح در اقتصاد جهان بوده و به دنبال یافتن سیاست‌های نوینی برای حفظ جایگاه تولید و جلوگیری از زیان است.
کد خبر: ۸۲۳۱۵۸
بزرگ‌ترین خودروساز جهان نگران کاهش رشد اقتصادی چین

فولکس واگن که امروز از نظر تعداد فروش بالاتر از خودروساز بزرگ ژاپن یعنی تویوتا قرار گرفته، سالانه 1.7 میلیون دستگاه از تولیدات خود را طی شش ماهه اول سال جاری میلادی در بازار داخلی چین به فروش رسانده است که اکنون کاهش رشد اقتصادی این کشور و بروز برخی مشکلات اقتصادی در کشور اژدها باعث شده فولکس واگن به دنبال حفظ سرمایه خود در آن منطقه از دهکده جهانی باشد.

لازم به یادآوری است این تعداد فروش در چین که از کل فروش اروپای غربی این کارخانه بسیار بالاتر است، اکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است.

فولکس واگن به‌عنوان کارخانه‌ای که 12 برند مثل آئودی و پورشه را زیرمجموعه خود دارد، از چهارشنبه گذشته درحال تعیین سیاست‌های اقتصادی جدید برای مدیریت شرایط فعلی اقتصاد چین بوده است.

این درحالی است که سال گذشته این خودروساز در کل 10.1 میلیون خودرو به فروش رسانده و برنامه افزایش فروش در سال جاری را داشته است. براساس اعلام مدیران شرکت فولکس واگن، فروش خودروهای سواری معمولی با کاربری شهری به صورت چشمگیر با کاهش مواجه شده و در صورت ادامه شرایط اقتصادی موجود ممکن است، این کاهش روند صعودی طی کند.

به گفته مسئولان فولکس واگن، کاهش فروش این‌گونه خودروها باعث شده این کارخانه به فکر تجدید نظر در شرایط ویژه فروش خودروهایش در چین باشد. به‌عنوان مثال یکی از پیشنهادات برای این شرایط خاص اقتصادی، ارائه گارانتی بیشتر و همچنین کاهش قیمت‌ها بوده است.

به‌طور کلی اقتصاد چین در شش ماهه اول سال جاری تنها توانسته رشد 7 درصدی را تجربه کند، درحالی که سیاستمداران وعده رشدی بالاتر داده بودند. اما ریزش قابل توجه سهام و افق کاهش بیشتر بازارهای مالی چین باعث شده برخی کارشناسان اقتصادی کاهشی قابل توجه در اقتصاد چین را پیش‌بینی کنند و به فکر جبران برخی خسارت‌های احتمالی از همین امروز باشند.

در این باره مارتین وینترکورن، مدیرعامل شرکت فولکس واگن ضمن اشاره به مشکل این شرکت در بازارهای بین‌المللی می‌گوید: با توجه به کاهش فروش شرکت فولکس واگن، اکنون در میزان هزینه و سود شرکت نزدیک به نقطه سربه‌سر رسیده‌ایم که این شرایط بخصوص در بازارهای چین، برزیل و روسیه کاملا مشهود است.

وی در ادامه می‌افزاید: میزان فروش شرکت خودروسازی فولکس واگن در نیمه اول سال جاری میلادی در روسیه 39 درصد و در برزیل 26 درصد کاهش داشته است. البته براساس اطلاعات موجود، این کارخانه بیشترین میزان فروش را در اروپا و آمریکا داشته که به همین دلیل توانستیم میزان کاهش فروش و زیان در دیگر بازارها را جبران کنیم.

وینترکورن می‌گوید: به‌طور کلی درآمد گروه خودروسازی فولکس واگن با 10 درصد رشد به 109 میلیارد یورو معادل 120 میلیارد دلار رسیده است. اما آهنگ آهسته این رشد درآمد، باعث نگرانی سهامداران شده به‌طوری که این نگرانی توانسته ارزش سهام فرانکفورت این کارخانه را 2 درصد کاهش دهد و نماد بورسی آن را قرمز رنگ کند.

منبع: بلومبرگ 29‌/‌جولای 2015

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها