آلبوم صوتی «با فرزانگان»، کاری از شبکه رادیویی قرآن در نشستی با حضور مدیر این شبکه و برزین ضرغامی، مدیرکل ارشاد تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۸۱۳۲۶۳
آلبوم صوتی «بافرزانگان» رونمایی شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو قرآن، محمدحسین محمدزاده این اثر را بخشی از یک پروژه ارزشمند شامل تقویم صوتی قرآن دانست و که در سال جاری رونمایی خواهد شد.

وی همچنین درباره آلبوم «با فرزانگان» گفت: این اثر با پشتوانه قوی تولید شده که به زمان تولد و وفات فرزانگان حوزه دین و قرآن کشورمان برمی گردد. بسیای از این شخصیت ها شاید در نام شناخته شده باشند، اما زمان تولد، وفات و زندگی شان برای ما مشخص نیست.

مدیر رادیو قرآن همچنین از آغاز سلسله نشست های قرآنی در سال جدید با محوریت بحث همدلی و همزبانی خبر داد و گفت: هم اینک در فضای قرآنی نمایشگاه این کار صورت می گیرد تا فضای همدلی راحت تر درک شود و همراهی همه دستگاه ها را در جهت ارتقای فرهنگ قرآن شاهد باشیم.

محمدزاده، رادیو قرآن را تنها رسانه شنیداری قرآنی فارسی زبان در دنیا خواند و افزود: این شبکه برخی تولیدات و محصولات در حوزه تلاوت شامل ترتیل و تحقیق در رسانه و همچنین آلبوم هیی در این حوزه را برای اقشار مختلف در دست تولید و عرضه دارد.

وی با اشاره به رونمایی دو اثر جدید در حوزه ترتیل کل قرآن کریم توسط دو تن از اساتید این رشته در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: امسال شاهد رونمایی از دو ترتیل کامل قرآن کریم خواهیم بود که به همت استاد پورزرگری و استاد ابوالقاسمی، از قاریان بنام کشورمان تهیه شده است.

محمدزاده افزود: مجموعه سوم کاری است از رادیو قرآن و دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی است که در جلسه ای مشترک از این اثر رونمایی خواهد شد. همچنین در حوزه نغمات آئینی، تواشیح و ابطحال آلبوم نفیسی توسط استاد حسن خانچی آماده شده که در ماه مبارک رونمایی می شود. این اثر نیز شامل قطعات زیبایی در مدح پیامبر(ص) واهل بیت(ع) است و به همین جهت با عنوان «مهروماه» نامگذاری شده.

وی با اشاره به آلبوم نمایشی «قرآن در صحنه زندگی»، این اثر رادیویی را شامل 400 قطعه نمایشی با محور داستان های قرآنی دانست که به زودی و در مراسمی جداگانه رونمایی می شود.این اثر به زودی برای پخش در رادیو در اختیار شبکه هایی چون ایران، تهران، نمایش و فرهنگ قرار خواهد گرفت. همچنین اثری با عنوان «فصل نیایش» ویژه اذانگاهی شبکه های مختلف است و مورد بهره برداری کل شبکه های رسانه ملی قرار گرفته است.

محمدزاده درباره این اثر نیز توضیحاتی ارائه کرد: «فصل نیایش» شامل چندین قطعه تواشیح توسط گروه محراب و گروه اهل بیت(ع) به سرپرستی استاد آرزم و اثری جذاب و شنیدنی است که به زودی رونمایی خواهد شد.

مدیر رادیو قرآن آلبوم «بهره ای از کلام بزرگان» را بعنوان دیگر تولید رادیو قرآن معرفی کرد که مورد استقبال شبکه های رادیو و تلویزیونی قرار گرفته است.

وی گفت: این اثر با 114 قطعه صوتی قابل بهره برداری است. همچنین از دستاوردهای دیگر رادیو قرآن شامل دو رخداد بی نظیر در جهان اسلام است؛ که یکی اثری با عنوان «صدای تلاوت» می باشد که در حقیقت یک نرم افزار جامع تلاوت قرآن کریم است و در حال حاضر حاوی بیش از 20 هزار قطعه تلاوت همراه با اطلاعات مکفی درباره تلاوت است. این اطلاعات شامل مکان و زمان تلاوت، سن قاری و برخی اطلاعات مربوط به محتوای تلاوت و قاری است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: رادیو قرآن به زودی از اپلیکیشن چند رسانه ای صدای قرآن بهره برداری خواهد کرد که نسخه آزمایشی خود را طی می کند.

مدیر رادیو قرآن در پایان از کسب رتبه رادیو قرآن در آخرین تحقیقات و نظرسنجی صداوسیما خبر داد و گفت: خوشبخانه رادیو قرآن پس از سه شبکه پرمخاطب بعنوان، پرشنونده ترین رادیو، در رتبه چهارم قرار گرفته و در حوزه رضایتمندی بعنوان برترین رسانه انتخاب شده است.

همچنین در این مراسم مهندس ضرغامی، مدیرکل ارشاد تهران و رئیس نمایشگاه قرآن از برنامه سازان و مدیران این شبکه رادیویی به مظور پوشش حداکثری این نمایشگاه بین المللی تشکر و قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها