لوران فابیوس گفت: تداوم شهرک سازی های اسراییل در کرانه باختری اشغالی، امیدها را برای رسیدن به راه حل تشکیل دو کشور در فرآیند صلح نقش بر آب می کند.
کد خبر: ۸۱۰۱۰۸
با تداوم شهرک سازی اسرائیل از صلح خبری نخواهد بود

وزیر امور خارجه فرانسه که در نخستین مرحله از سفر دوره ای خود به مصر، اردن، اراضی فلسطینی و فلسطین اشغالی در قاهره پایتخت مصر به سر می برد، پس از دیدار با عبدالفتاح السیسی رییس جمهور آن کشور در جمع خبرنگاران گفت «مهم ترین مسئله آن است که مذاکرات صلح از سر گرفته شود؛ تضمین امنیت اسراییل به طور کامل نیز امری مهم است اما در عین حال حقوق فلسطینی ها را نیز باید به رسمیت بشناسیم و به آن احترام بگذاریم زیرا تا زمانی که عدالت نباشد، صلح هم نخواهد بود و به همین خاطر، تا زمانی که فرآیند شهرک سازی اسراییلی ها ادامه دارد، راه حل تشکیل دو کشور نیز راه به جایی نخواهد برد.»

فابیوس افزود: بنابراین، هر دو طرف باید به ما بگویند که چگونه می خواهند مذاکرات صلح را از سر بگیرند و من در این مورد حتما با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل هم صحبت خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، جامعه جهانی، شهرک سازی اسراییل را اقدامی غیرقانونی می داند و آن را مانعی بزرگ بر سر راه صلح میان فلسطینی ها و اسراییلی ها قلمداد می کند.

فابیوس روز یکشنبه ابتدا به اردن و سپس به رام الله، بیت المقدس و تل آویو سفر خواهد کرد. از سال 2012، این برای چهارمین بار است که وی به این مناطق سفر می کند.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها