استریم تصویری بازی‌های اکس‌باکس بر روی اوکولوس ریفت

با عینک واقعیت مجازی، اکس باکس بازی کنید

کنسول‌های بازی اکس باکس وان با عرضه شدن ویندوز 10 خواهند توانست تا بازی‌های خود را بر روی عینک واقعیت مجازی اوکولوس ریفت استریم کنند.
کد خبر: ۸۰۹۴۷۸
با عینک واقعیت مجازی، اکس باکس بازی کنید

جام جم کلیک: اگر بیش از یک دهه قبل را در نظر بگیریم، بازی‌های کامپیوتری در دنیایی کاملا متفاوت با امروز سر می‌کردند، البته منظور از این تفاوت در ساختار گرافیکی نیست بلکه سخت‌افزارهای انجام بازی در طول این دوران تغییرات شگفت‌انگیزی را تجربه کرده‌اند و شاهد تبدیل شدن دسته‌های بازی به دستگاه‌هایی برای استفاده از بدن انسان برای بازی بوده‌ایم و به نظر می‌رسد که گام به گام به زندگی در واقعیت مجازی نزدیک می‌شویم.

ویندوز 10 مایکروسافت به زودی وارد بازار خواهد شد و علاوه بر کامپیوترهای خانگی خواهد توانست تا کنسول‌های بازی را نیز دستخوش تحولی شگرف نماید، در این میان مهم‌ترین تفاوتی که ویندوز 10 در دنیای بازی‌های کامپیوتری به وجود خواهد آورد این است که با این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت می‌توان بازی‌های اکس‌باکس وان را با کمک عینک‌های واقعیت مجازی اوکولوس ریفت بازی کرد.

البته نکته جالب در این میان این بوده است که تنها اوکولوس ریفت میزبان این بازی‌ها نخواهد بود و بسیاری از برندهای تولید شده در رده عینک واقعیت مجازی خواهند توانست تا این امکان را داشته باشند ولی هنوز لیست دقیق این ابزارها اعلام نشده است.

همچنین اعلام شده است که بازی‌های اکس‌باکس را می‌توان بر روی تمامی دستگاه‌هایی که از کینکت پشتیبانی می‌کنند استریم کرد. مایکروسافت در حال تلاش برای رفع مشکلات تطبیق سخت‌افزاری در این راه بوده است و به نظر می‌رسد که سرانجام نتیجه لازم در این زمینه به دست آمده است.

شایان ذکر است که ویندوز 10 هنوز به صورت رسمی عرضه نشده است و تنها پیش نمایش‌های تخصصی این سیستم عامل برای مقاصد مختلف به نمایش درآمده‌اند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها