همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید صورت گرفت

افتتاح 4هزار و 890 واحد مسکن مهر در خراسان شمالی

سفر مسئولان عالی‌رتبه به اقصی‌نقاط کشور و انجام دیدارهای مردمی، برگ زرینی است بر افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی که خود برآمده از خواست و اراده ملت است و نماد بارزی است بر تحقق دموکراسی واقعی و مردم‌سالاری حقیقی.
کد خبر: ۸۰۷۳۵۶
انتظار استان خراسان شمالی از دولت

این سفرها از یک‌سو اسباب آشنایی ملموس‌تر تصمیم‌گیرندگان با مسائل و مشکلات مبتلا به جامعه و تعمیق دیدگاه‌های آنها نسبت به نقصان‌ها و آسیب‌های موجود در روند اجرای امور را پدید می‌آورد و از دیگر سو، ظرفیت و توانمندی‌های سرزمین عزیزمان را بهتر نمایان می‌کند، همچنین باعث همدلی بیشتر دولتمردان با مردم می‌شود.

فردا رئیس‌جمهور محترم همراه تعدادی از وزرا به استان خراسان شمالی سفر می‌کنند و علاوه بر دیدار با مردم شریف استان از نزدیک با وضعیت استان و شرایط موجود آن بیشتر آشنا خواهند شد.

استان خراسان شمالی که مدت 11 سال است از پیکره خراسان بزرگ پدید آمده، مانند خیلی از مناطق کشور بهره‌مند از استعدادها و ظرفیت‌های مطلوبی است که متناسب با آنها سرمایه‌گذاری لازم صورت نگرفته؛ این در حالیست که مبتلا به معضلات حادی است. بیکاری، اعتیاد، کمبود امکانات تفریحی، رفاهی و ورزشی از مهم‌ترین معضلات موجود است که می‌توان با گسترش و تکمیل زیرساخت‌ها به کاهش آنها مبادرت کرد.

از جمله با تکیه بر قابلیت‌های موجود خصوصا گسترش حلقه‌های تولید صنعت آلومینیوم، تکمیل زنجیره تولید فولاد و صنایع قطعه‌سازی، ایجاد صنایع جانبی پتروشیمی، تکمیل کارخانه‌های سیمان، توجه به بخش کشاورزی و دامداری و صنایع تبدیلی آن، توجه به زیرساخت‌های گردشگری همچون تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان و حمایت از صنایع دستی می‌توان زمینه مناسبی را برای اشتغال گسترده فراهم آورد.

با توجه به همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام مختلف در استان خراسان‌شمالی و وجود خرده‌فرهنگ‌های گوناگون، قطعا تقویت آنها نیز تعالی و توسعه متوازن این استان را پدید می‌آورد و مردم بانشاط، امین و سلحشور خراسان شمالی را که بهترین سرمایه اجتماعی هستند، در صیانت از مرزهای کشور عزیزمان یاریگر خواهد بود.

آخر سخن این‌که، نباید فراموش کنیم به برکت سفر رهبر معظم انقلاب در سال 1391، این استان در آستانه تحولی شگرف قرار گرفته است و دستاوردهای این سفر نیز می‌تواند مکمل آن تلقی شده و اسباب پیشرفت مطلوب استان را در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی سریع‌تر از گذشته فراهم آورد. ان‌شاءالله

احمد مهدوی - صداوسیمای مرکز خراسان شمالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها