۱۰ سال برای ارتشاء ۱۰ سال به خاطر اختلاس و ۵ سال مسائل امنیتی

جزئیات بیشتری از محکومیت ۲۵ ساله مهدی هاشمی

معاون اول قوه قضاییه، جزئیات حکم مهدی هاشمی را که رسانه‌ها روز چهارشنبه گذشته، از قطعی شدن آن خبر داده بودند، اعلام کرد.
کد خبر: ۸۰۷۲۷۸

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، حکم نهایی را ده سال حبس، عنوان کرده و در توضیح چگونگی صدور این حکم به خبرگزاری صدا وسیما گفت: مهدی هاشمی سه جرم داشت و براساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی، اگر کسی تا سه جرم داشته باشد هر یک از جرایمش مجازات مستقل می‌گیرد و در مقام اجرا، اشد آن مجازات اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که جرایم هاشمی، اختلاس، ارتشا و مباحث امنیتی بوده است، اظهار کرد: مهدی هاشمی در کیفرخواست 12 اتهام داشت که بعضی از آن اتهامات را دادگاه بدوی با هم ادغام کرد و بعضی را هم از جمله جاسوسی، تبرئه کرد اما دادگاه بدوی برای اختلاس، مباحث امنیتی و ارتشا حکم داد و دادگاه تجدید نظر هم با رعایت همین ماده 134 مجازات اسلامی، این حکم را تائید کرد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: در مورد اختلاس، طبق قانون اگر چنانچه توأم با جعل باشد مجازات بین هفت تا ده سال است، اگر بدون جعل باشد بین پنج تا ده سال خواهد بود و طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی، قاضی موظف است که ده سال حبس را بدهد. وی بیان کرد: در مورد رشوه نیز طبق قانون اگر کسی از یک سقفی، بالاتر رشوه گرفته باشد از پنج تا ده سال حبس مجازات میشود که بر اساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی ده سال درنظر گرفته میشود، مجازات مسائل امنیتی نیز بین دو تا پنج سال حبس است که طبق این ماده قانونی باید اکثریت مجازات در نظر گرفته شود. سخنگوی قوه قضاییه افزود: در مقام اجرا آن‌که بالاتر هست اجرا می‌شود که همان ده سال حبس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها