به دنبال انتشار اخباری مبنی بر ایجاد تشکلی به نام «مجمع یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی(یکتا)» که اعضای آن را برخی از اعضای کابینه احمدی‌نژاد تشکیل می‌دهند، فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی که نام او به عنوان یکی از اعضای این تشکل برده شده است، گفت: مجمع یکتا برای بررسی و گزارش مشکلات کشور به صورت شفاف در موضوعات سیاست خارجی، داخلی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی به مسئولان تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۰۶۴۶۷

عباسی در گفت‌وگو با فارس افزود: اعضای حاضر در این جبهه متشکل از برخی وزرای دولت نهم و دهم، نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی کشور هستند.

معاون رئیس‌جمهور سابق تصریح کرد: مجمع یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی به دنبال این است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود کارشناسان و مسئولان اجرایی دولت قبل، پیشنهادهایی را برای رفع مشکلات و معضلات پیش‌روی کشور ارائه کنند.

وی با بیان این‌که بحث انتخابات مجلس تنها یکی از موضوعات پیش‌روی این مجمع خواهد بود، افزود: اعضای این مجمع از ابتدای تشکیل آن به دنبال همفکری و کارکردن برای تعالی کشور و کارهای کلان نظام بودند.

عباسی درباره ارتباط این مجمع با محمود احمدی‌نژاد و این‌که بعضی‌ها اعضای یکتا را مخالفان رئیس دولت نهم و دهم می‌دانند، تصریح کرد: مخالفت در اینجا معنی نمی‌دهد بلکه این مجمع به صورت جداگانه فعالیت‌های خودش را دنبال می‌کند و احمدی‌نژاد هم افراد و ساز و کار خودش را دارد.

وی با بیان این‌که این شورا تنها توسط سخنگو مواضع خود را اعلام خواهد کرد، گفت: مجمع، رئیس مشخصی ندارد بلکه توسط همه اعضا اداره می‌شود، این‌که گفته می‌شود آقای نجار رئیس آن بوده اشتباه است چون ایشان به دلیل داشتن درجه نظامی نمی‌توانند مسئولیت یک جبهه سیاسی را بر عهده بگیرند؛ این جبهه فقط سخنگو دارد.

عضو مجمع یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: گزینه‌هایی برای سخنگویی این جبهه مطرح شده، ولی هنوز سخنگو قطعی نیست و دوره‌ای تغییر خواهد کرد.در همین حال کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم که نام او هم به عنوان یکی از اعضای این تشکل مطرح شده با صدور بیانیه‌ای عضویت خود را در این گروه تکذیب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها