روحانی در جمع فرمانداران کشور:

به وعده‌ها عمل نکنیم خیانت در امانت است

رئیس‌جمهور تاکید کرد که پایان مذاکرات، افتخاری برای ملت ایران خواهد بود

روحانی: در حال شکست نهایی «ایران‌هراسی» هستیم

حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیروز در جریان هفدهمین سفر استانی دولت تدبیر و امید به تبریز رفت و در ورزشگاه تختی این شهر در جمع مردم آذربایجان تاکید کرد: امروز در حال شکست نهایی ایران‌هراسی در سطح دنیا هستیم. ملت، دولت، رهبری معظم و نظام ما همه و همه در یک تلاش منسجم و هماهنگ، چهره واقعی ملت بزرگ ایران را به جهانیان معرفی کرده و معرفی خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۰۰۱۸۵

وی با بیان این که ما امروز در یک مقطع بسیار حساس قرار گرفته‌ایم، گفت: در روزگاری که همه اطراف و منطقه ما همچون یمن و عراق و سوریه و فلسطین و افغانستان و پاکستان در آتش اختلاف و جنگ می‌سوزد، ایران در این شرایط با دلاوری مردم و انسجام و وحدت ملت در امنیت،‌ ثبات و آرامش به سر می‌برد. روحانی ادامه داد: نه تنها امنیت و آرامش در ایران حاکم است، بلکه امید ملت‌های منطقه و چشم آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی و این مردم بزرگ است.

کسی حق ندارد از جیب مردم شعار دهد

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز در صحنه بین‌المللی نیز سرداران مذاکرات و سرداران دیپلماسی برای ملت ایران غرور و افتخار آفریده‌اند، تصریح کرد: مردم ما پشتیبان مذاکره‌کنندگان و به تعبیر رهبری «فرزندان برومند انقلاب اسلامـی» هستند و شما بدانید پایان این مذاکرات به حول و قوه الهی افتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود. وی تاکید کرد: همه مردم و جوانان بدانند، در این کشور مردم ما خواهان آرامش، توسعه، شغل آبرومند برای نسل جوان و حرکت کشور در یک مسابقه جهانی به سمت توسعه در اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی بوده و خواهند بود. رئیس‌جمهور با تاکید بر این که «ما در این کشور نشاط را می‌خواهیم و فکر نمی‌کنم کسی باشد که از خوشحالی مردم ناراحت باشد و از پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای نگران شود»، افزود: کسی حق ندارد از جیب و جانب مردم شعار دهد و در جامعه افراطی‌گری و شعارزدگی ایجاد کند و کاری کند مردم نگران امنیت و آینده کشور شوند.

وی ادامه داد: امروز دست به دست هم دادیم تا ملت متحدی باشیم؛ وجود افکار مختلف اشکالی ندارد اما وحدت ملی باید حفظ شود. در کنار حرکت صلح‌آمیز هسته‌ای، حرکت سالم اقتصادی، اشتغال برای جوانان، جامعه آزاد و راحت توام با ثبات و آرامش را می‌خواهیم. رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت ‌ملی در کشور، اظهارکرد: وجود افکار مختلف و دیدگاه‌های جناحی و فعالیت احزاب در کشور مردم‌سالار اشکالی ندارد، اما باید به مثابه یک ملت و دولت واحد که رهبری واحدی داریم، با صدا و ندای یکپارچه در برابر بدخواهان بایستیم.

رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: امام، ملت و رهبر ما صلح‌خواه هستند؛ ما قصد تجاوز نداریم؛ البته اگر کسی چشم طمع به این آب و خاک را داشته باشد با قدرت مقابله می‌کنیم؛ ما می‌خواهیم در همه زمینه‌ها پیشرفت کنیم نه این که تنها در یک زمینه پیشرفت و در دیگر زمینه‌ها پسرفت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر در لیگ برتر فوتبال کشور گفت: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به همه مردم ایران تعلق دارد و ما برای این تیم در مسابقات آسیایی آرزوی قهرمانی داریم.

رئیس‌جمهور اطمینان داد: هیچ کس نمی‌تواند با احساسات مردم بزرگ ایران آن هم مردم قهرمان آذربایجان و تبریز بزرگ بازی کند، اگر کسی در حادثه اخیر مقصر باشد تردید نکنید که دولت با همه توان برای تنبیه او ایستادگی خواهد کرد.

محورهای اظهارات رئیس‌جمهور در تبریز

امید ملت‌های منطقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی است

مذاکرات را به شرط این که طرف مقابل زیاده‌خواه نباشد، ادامه می‌دهیم

پایان مذاکرات افتخاری برای ملت بزرگ ایران خواهد بود

کسی حق ندارد از جیب و جانب مردم شعار دهد

قصد تجاوز نداریم؛ البته اگر کسی چشم طمع داشته باشد با قدرت مقابله می‌کنیم

اگر کسی در حادثه اخیر لیگ برتر فوتبال مقصر باشد، دولت برای تنبیه او ایستادگی می‌کند

راهمان را برای احیای دریاچه ارومیه ادامه خواهیم داد

با سفر به آذربایجان‌شرقی 32 پروژه با اعتبار 965 میلیارد تومانی در دستورکار قرار می‌گیرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها