دومین جلسه رسیدگی به اتهامات احمد توکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول سایت الف دیروز به صورت علنی با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۸۸۶۱

به گزارش خبرگزاری‌ها، در این جلسه شاکیان توکلی، شامل سیدرضا صالحی امیری، وکیل سعید مرتضوی و نماینده دادستان، اتهامات وارده به وی را تشریح کردند.

براساس این گزارش، حمید بقایی، اسفندیار رحیم مشایی و علی‌اکبر جوانفکر نیز از شکایت خود از توکلی انصراف دادند که جوانفکر در قالب یک لایحه و رحیم مشایی و بقایی توسط وکیل خود انصرافشان را اعلام کردند. بخش عمده جلسه دادگاه، به دفاعیات احمد توکلی در برابر شکایات وارده صرف شد که با وجود باقی ماندن نیمی از دفاعیات، دادگاه رسیدگی به ادامه پرونده را به جلسه آینده یعنی سوم خرداد ماه موکول کرد.

توکلی پس از جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: حتما تبرئه خواهم شد، زیرا گناهی از من سر نزده است.

وی با اشاره به انصراف علی‌اکبر جوانفکر، بقایی و مشایی از شکایت خود گفت: آقای جوانفکر مرا به عدل الهی سپرده‌اند که من از این بابت خیالم راحت است که درخصوص این پرونده نزد خداوند روسفید هستم. احمد توکلی چند روز پیش در جلسه علنی مجلس درباره این شکایت‌ها گفته بود بنده به علت انعکاس کامنت‌هایی که مردم در سایت الف در انتقاد از قوه قضاییه و رئیس‌جمهور وقت قرار دادند، از طرف دادستان تهران به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و نشر مطالب خلاف واقع و اهانت به مقامات متهم شدم.

مدیرمسئول سایت الف دیروز در همین زمینه گفت: اگر بخواهیم کشور را اداره کنیم، باید آزادی را قدر بدانیم و آزادی مطبوعات را تقویت کنیم. توکلی در پاسخ به پرسشی در این‌باره که شما که خودتان با این کامنت‌ها موافق نیستید چرا منتشر کردید، افزود: کامنت‌ها اظهارنظر مردم است و بین کسی که به مسئولی عمل خلافی را نسبت می‌دهد و الفاظی اهانت‌آمیز به کار می‌برد، با کسی که اظهارنظر کلی، اغراق‌آمیز و غلط داشته باشد، فرق است. توکلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا آقایان رحیم‌مشایی، جوانفکر و بقایی از شکایت خود صرف‌نظر کرده‌اند، افزود: آقای جوانفکر مرا به دادگاه عدل الهی محول کرده است، اما بقایی و رحیم‌مشایی گفتند چون دادگاه دیر رسیدگی کرده است و امیدی به رای خوبی ندارند، شکایت خود را پس می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها