روز شنبه همزمان با برگزاری تظاهرات اعتراضی در شهر بالتیمور آمریکا در اعتراض به خشونت و نژادپرستی نیروهای امنیتی، نیروهای پلیس این شهر آمریکایی «کوین مور» جوانی که از صحنه منجر به قتل دستگیری «فردی گرای» جوان سیاهپوست مقتول به دست پلیس این کشور تصویر برداری کرده بود بازداشت کردند.
کد خبر: ۷۹۳۹۲۰
پلیس آمریکا تصویربردار قتل «گرای» را بازداشت کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه انگلیسی ایندپندنت، فردی گرای جوان سیاه پوست آمریکایی که متهم به حمل سلاح سرد بود در اقدامی خشونت بار به دست نیروهای پلیس دچار شکستگی ستون فقرات و سپس براثر درد ناشی از شکستگی و بی توجهی پلیس به درمان به موقع وی در بیمارستان جان باخت.

این در حالی است که با اوج گیری اعتراضات ضد خشونت و نژادپرستی در امریکا که دیروز شنبه با حضور 10 هزار آمریکایی در بالتیمور با شعار «عدالت نباشد صلحی هم نیست» برگزار شد، نیروهای امنیتی آمریکا به سراغ تصویربردار این حادثه رفتند و بنا بر گزارش ایندپندنت او را بازداشت کردند.

کوین مور که عضو گروه «کاپ واچ» (Cop Watch ) ویژه رصد و تصویربرداری از اقدامات پلیس آمریکا است همزمان با اوج گیری اعتراضات مردم به نژادپرستی و خشونت پلیس و مسئولان آمریکایی دستگیر شده است.

روز گذشته، شنبه، هزاران تن از معترضان به خیابان های بالتیمور آمدند و خواهان اجری عدالت درباره قتل «فردی گرای» جوان سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور شدند.

برآوردها حاکی است که 10 هزار نفر از مردم این شهر در تجمع اعتراضی کم سابقه به خیابان ها آمدند و فریاد زدند: عدالت نباشد صلحی هم نیست.

کشته شدن یک جوان سیاه پوست دیگر در هفته گذشته بر اثر شکنجه پلیس که منجر به قطع نخاع و در نهایت مرگ وی شد، خشم مردم بالتیمور را برانگیخت و به سرعت منجر به درگیری های خشن میان پلیس و مردم این شهر شد.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها