«اعصاب ها هم چینی شده است »

چرا این همه بوق می زنیم؟!

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در کشور ما شاخص دسترسی به مسکن ۱۲ سال است یعنی اگر یک خانوار متوسط ۱۲ سال تمام درآمد خود را جمع کند و هیچ چیزی نخورد می‌تواند صاحب خانه شود.
کد خبر: ۷۹۲۵۰۸

حامد مظاهریان در برنامه «تیتر امشب» یکشنبه‌شب شبکه خبر با موضوع «بررسی وضعیت مسکن در کشور» با بیان این‌که استاندارد جهانی در این باره بین سه تا پنج سال است، افزود: همه هدف برنامه جامع این است که بتواند این عدد را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: طرح جامع مسکن را بازنگری کردیم و سند آن آماده شده است و اردیبهشت ماه به صورت رسمی منتشر می‌شود.

مظاهریان در پاسخ به این سوال که طرح مسکن اجتماعی درحد حرف باقی‌مانده است، گفت: مسکن اجتماعی یک برنامه مشترک تامین مسکن میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این دو وزارتخانه بر مبنای وظیفه‌ای که دارند یک برنامه مشترک برای تامین مسکن طراحی کرده‌اند.

وی افزود: این دو وزارتخانه متن فرآیند کار را نهایی کرده‌اند که سالی یک میلیون و 50 هزار خانه ساخته شود که اکنون نیز 20 هزار واحد آن برای خانواده‌هایی که دو فرزند معلول دارند شروع شده است.

وی با بیان این‌که ساخت این 20 هزار واحد از سال گذشته آغاز شده است که در واقع تخصیص زمین و تامین منابع صورت گرفته است، ادامه داد: البته شناسایی این افراد از طریق کمیته امداد و سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مسکن مهر اولویت اول ماست تا هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

مظاهریان با بیان این‌که زمین رایگان در مسکن مهر یک افسانه است، گفت: زمین که نمی شود رایگان باشد. در این پروژه به‌دنبال این بودند که مسکن را در بیرون از شهر بسازند تا قیمت زمین ارزان تمام شود.

وی افزود: این‌که قیمت زمین صفر باشد این‌گونه نیست، چون آماده‌سازی زمین 450 هزار تومان هزینه دارد و زمین بیرون شهر که به نظر مجانی است در عمل با زیر ساخت‌ها و آماده‌سازی که صورت می‌گیرد مشخص می‌شود که چه هزینه هنگفتی دارد.

وی با بیان این‌که قصد داریم بخش مهمی از مسکن مهر را امسال تحویل دهیم، تصریح کرد: همه بودجه وزارتخانه صرف این پروژه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها