جام جم ورزشی: مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی خبر داد: فیلم قضاوت یک طرفه داور مسابقه کشتی سوریان مقابل حریف بلغاری را به اتحادیه جهانی کشتی ارسال خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۹۱۴۶۱
اعتراض ایران به اتحادیه جهانی کشتی بخاطر ناداوری علیه سوریان

حسن بابک درباره ترک تشک کشتی توسط حمید سوریان در تورنمنت نیکولای پتروف بلغارستان، گفت:متاسفانه داور تشک بارها امتیازات حمید سوریان را نادیده گرفت و سوریان پس از 5 دقیقه مبارزه وقتی دید داور بصورت واضح حق کشی می کند اقدام به ترک تشک کشتی کرد که حتی پس از مسابقه مسئولان مسابقات به عذرخواهی از تیم ایران پرداختند و به حق کشی داور اذعان کردند.

مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: به محض اینکه فیلم این مسابقه به دست ما برسد آنرا در اختیار کمیته داوران فدراسیون می گذاریم تا با بررسی آن فیلم این مسابقه را به همراه موارد تخلف داور به اتحادیه جهانی کشتی ارسال کنیم تا اعتراض خود را به این موضوع اعلام کنیم. هر چند نتیجه این مبارزه برای ما مهم نیست اما با اینکار می خواهیم آنها در مسابقات مهم نتوانند دست به چنین اقداماتی در قبال کشتی گیران ما بزنند.

وی درباره دور جدید تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا اظهار کرد: دور جدید تمرینات از فردا (یکشنبه) آغاز خواهد شد و کارمان را بصورت جدی برای حضور قدرتمند در این رقابتها انجام می دهیم. امیدوارم نفرات جوان تیم ملی بتوانند نظر کادر فنی را به خوبی جلب کنند و نتایج درخشانی کسب کنند.

مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی درباره ترکیب تیم ملی اعزامی به این رقابت ها نیز گفت: از نفرات اصلی تیم ملی در قهرمانی آسیا استفاده نخواهیم کرد و ترکیب تیم از نفرات حاضر در جام جهانی خواهد بود. به غیر از یکی دو وزن سایر نفرات اعزامی حدود بیست سال سن دارند اما بدون تردید از بهترین های کشتی ایران هستند که حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت. سعی ما این است که علاوه بر جوانگرایی در تیم ملی به قهرمانی در آسیا نیز برسیم.

وی خاطر نشان کرد: 8 کشتی گیر از 16 کشتی گیر ایران در جام جهانی تهران به این مسابقات اعزام می شوند که این موضوع نیز کاملا براساس فرآیند و قانون است.اسامی را طی هفته جاری به شورای فنی اعلام خواهیم کرد تا با تایید آنها اعلام شود.

بابک درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر احتمال دوپینگ یکی از فرنگی کاران ایران نیز گفت: این موضوع به هیچ وجه تا الان قطعی نشده است ضمن اینکه فدراسیون کشتی اقدامی برای گرفتن آزمایش دوپینگ از کشتی گیران انجام نمی دهد چرا که وظیفه ما نیست. ما تنها اقدام به گرفتن تست های دوره ای از کشتی گیران می کنیم که برای اطمینان از سلامت آنها از جنبه پزشکی است. قطعا اگر اتفاقی در رابطه با دوپینگ بیفتد کمیته پزشکی این موضوع را به فدراسیون اعلام می کند و آنها نیز موضوع را به کمیته انضباطی ارجاع می دهند. بعد از آنکه قطعی شد آنها رونوشت را برای ما می فرستند که تا الان چینین چیزی به دست ما نرسیده است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها