اوباما خطاب به جان کری:

بگویید آماده ترک مذاکرات هستیم

در پی ادامه اختلافات بین ایران و گروه 1+5 در لوزان، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی ویدئویی به وزیر خارجه این کشور گفت برای تغییر روند مذاکرات صراحتا اعلام کنید که آماده ترک مذاکرات هستید.
کد خبر: ۷۸۳۶۲۹
بگویید آماده ترک مذاکرات هستیم

به گزارش نیویورک تایمز، در پی ادامه اختلافات ایران و طرف های مذاکره کننده هسته ای در لوزان سوئیس سه‌شنبه شب زمانی که چند ساعت به انقضای ضرب‌الاجل 31 مارس باقی مانده بود «جان کری» وزیر خارجه و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در کنفرانس ویدئویی با اوباما رئیس جمهور این کشور به تبادل نظر پرداختند.

بنا بر این گزارش، جان کری در این کنفرانس ویدئویی به اوباما می گوید که ایرانی‌ها احتمالاً تحت تأثیر این برداشت که مهلت تعیین شده(ضرب الاجل 31 مارس) در واشنگتن حاوی معانی زیاد و در تهران دربرگیرنده معانی کمی است در رایزنی‌ها سخت‌گیرانه عمل می‌کنند.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است در این خصوص گفت ایرانی ها ضرب‌الاجلی که خودمان تعیین کرده بودیم را به خود ما برمی‌گرداندند تا ببینند که آیا ما عقب‌نشینی می‌کنیم یا نه.

همچنین در این گزارش به نقل از دو مقام آمریکایی دیگر آمده است که اوباما در پاسخ به وزیر خارجه و انرژی آمریکا گفته است تا ضرب‌الاجل تعیین شده را نادیده بگیرند و به صراحت اعلام کنند که رئیس جمهور آماده ترک مذاکرات و حفظ تمامی تحریم‌های ایران است تا ببینند که آیا این کار روند مذاکرات را تغییر خواهد داد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها