طالع‌بینی سال 94، بز یا گوسفند است

سال سطان صخره‌ها

مشهورترین چهره‌های متولد سال بز چه کسانی هستند؟

طالع‌بینی بزی با طعم ملایم

سال 94 سال بز است، حالا اگر 12سال عقب برویم سال‌های بزی شناسایی می‌شود. پس اگر متولد سال بز هستی یا شریک زندگی‌ات، زاده شده در سال بز یا فرزندی متولد این سال داری دستت را بده تا فالت را بگویم.
کد خبر: ۷۸۲۶۴۸
طالع‌بینی بزی با طعم ملایم

متولدان سال‌های مزین به نام بز عاشق رنگ سبز روشن‌اند، شیفته بلبل، گل نرگس، شکوفه سیب، نعناع، زعفران و هر آنچه طعم ملایم در دنیاست. فلز وجودشان آلومینیوم است، عدد شانس آنها 12، سنگ تولدشان یاقوت کبود و آلت موسیقی‌شان چنگ.

حساس، مؤدب، دانا، دلسوز و مهربان؛ اینها هم ویژگی‌های اخلاقی غالب آنهاست که اغواگر است بویژه اگر اضافه شوند به خصلت شیک‌پوشی، دلربایی و هنرمند بودن متولدان سال بز.

اما پشت این ظاهر فریبنده، روحی متضاد ایستاده که راوی آدم‌هایی است وقت‌نشناس، حوصله سر بَر، سودجو و اغلب ناراضی‌؛ مرغ همسایه از نظر متولدان سال بز همیشه غاز است. ظاهر اینها فرهیخته و دلرباست ولی طبعی ناپایدار دارند، خوش قلب‌اند، بلند نظر و دست و دلباز و سخاوتمندند، اما نوبت گردن گرفتن مسئولیت که می‌شود، اغلب دیگران را مسئول پیشامدها می‌دانند.

متولدان سال بز شیفته ثروت‌اند، چه در قالب ازدواج با فردی پولدار باشد، چه رفتن زیر چتر حمایت آدم‌های بانفوذ و چه ماندن کنار پدر و مادری ثروتمند برای همیشه. گفته می‌شود زاده شدگان در سال بز خواستار آرامش‌اند پس اگر می‌خواهند به این خواسته برسند نباید کنار متولدان سال خرگوش، اسب و خوک قرار بگیرند و در عوض باید با موش‌ها، گاوها و سگ‌ها همنشینی کنند.

این گروه چون عاشق طبیعت‌اند در کارهای هنری بیشتر از مشاغل دیگر موفق می‌شوند و بهتر است گِرد تجارت نچرخند. شخصیت متولدان سال بز پر است از جمع اضداد، مملو از لطافت و خشونت. با این حال مرام این افراد به ماهی که درآن متولد می‌شوند نیز بستگی دارد مثلا اگر زاده فروردین باشند، می‌شوند یک فرد ستیزه‌جو و پرخاشگر، اردیبهشتی باشند، می‌شوند فردی جذاب، متولد خرداد، پرهیاهو، تیر، خوش‌تیپ، مرداد، مغرور، آبان، احساساتی، آذر، مصمم، بهمن، اسرارآمیز و اسفند فردی بااستعداد.

البته طالع متولدان سال بز نیز مثل همه پدیده‌های دنیا نسبی است، این که یک متولد سال بز چه شخصیتی پیدا کند به شیوه تربیت او و راهی که برای زندگی‌اش انتخاب می‌کند نیز بستگی زیادی دارد.

بز، چهره‌ها و مشاهیر

می‌خواهم روی دو ویژگی متولدان سال بز تاکید کنم و آن وقت مدارکی رو کنم که ثابت می‌کند طالع‌بینی بزی تا حدی درست است؛ یکی تاکید طالع‌بینی این سال بر پرداختن متولدانش به کارهای هنری و دیگری صبغه پررنگ خشونت و خودرایی که طالع‌شناسان می‌گویند در لایه‌های وجودی متولدان سال بز نهفته است.

از لورنس اولیویر شروع می‌کنیم، مردی انگلیسی که بازیگر تئاتر بود و به باور عده‌ای بهترین هنرپیشه تئاتر قرن بیستم است، مردی که در دهه 40 میلادی برنده جایزه اسکار نیز شد. امیلی کلودت کوبرت، بازیگر زن فرانسوی، برنده جوایز اسکار، گلدن گلوب و جایزه امی هم مصداق دومی است بر این که متولدان سال بز استعداد زیادی در کارهای هنری دارند. میگوئل سروانتس، نویسنده اسپانیایی رمان معروف «دن کیشوت» در قرون 16 و 17 میلادی هم یک متولد سال بز بوده است؛ مردی که به پهلوانی خیالی جان داد که خودش را یک شوالیه می‌دید، اما در اصل آدمی بی‌دست و پا بود.

یک قرن قبل از او هم میکل آنژ در سال بز متولد شد؛ کودکی ایتالیایی که بعد‌ها نقاش، پیکرتراش، معمار و شاعری صاحب‌نام شد.

اما خشونت نهفته در لایه‌های وجودی متولدان سال بز اگر یک مصداق تمام عیار نیاز داشته باشد آن بنیتو موسولینی است؛ موسس مکتب فاشیسم که 21 سال در ایتالیا دیکتاتوری کرد و بعد از به شکست نشاندن کشورش در جنگ جهانی دوم، زیر موج غضب ملتش لگدمال شد.

میخائیل سرگئیویچ گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی نیز گرچه دیکتاتوری به بدنامی موسولینی نیست، اما او هم یکی از متولدان سال بز است که مسبب گوشه‌ای از آشوب‌های دنیا بوده است.

در سرزمین مادری‌مان هم متولدان سال بز یا به دلیل سیاسی بودنشان چهره شده‌اند یا به دلیل هنرمند بودنشان. سیاستمدار مثل محمدرضا پهلوی، اسدالله علم، نخست‌وزیر این رژیم و مهدی بازرگان، اولین نخست‌وزیر ایران بعد از انقلاب اسلامی.

اما متولدان سال بز که در عرصه هنر و ادب خوش درخشیدند، کسانی هستند مثل نیما یوشیج، شاعر، سعید نفیسی ادیب و از نسل جدید بازیگران، چهره‌هایی مثل هانیه توسلی، بهرام رادان و مهران مدیری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها