سناتور جمهوریخواه آمریکایی تهدید کرد که مجلس سنا درصورت دستیابی دولت اوباما به هرگونه توافق هسته‌ای با آن مخالفت خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۲۵۸۵
سنا با هرگونه توافق هسته‌ای ایران مخالفت می‌کند

جان مک کین، سناتور جمهوریخواه آمریکایی درباره تلاش دولت آمریکا برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد که مجلس سنا می‌تواند هرگونه توافق هسته‌ای با تهران را رد کند.

وی روز یکشنبه در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت که از همه قدرت خود برای اطمینان از نقش داشتن سناتورهای آمریکایی در این موضوع استفاده خواهد کرد. تصور نمی‌کنم دولت آمریکا به توافقی دستی یابد که برای ما قابل قبول باشد.

مک‌کین گفت: تصور می‌کنم رای سنا برای عدم تایید این توافق کافی باشد و نیازی به تایید آن در سازمان ملل نداشته باشیم.

پیش از این نیز "مارکو روبیو" سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا گفته بود که رئیس جمهور آتی آمریکا نباید به توافق احتمالی هسته‌ای با ایران که دولت اوباما در حال مذاکره روی آن است پایبند باشد.

وی که با خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" صحبت می‌کرد، گفت: آمریکا اگرچه ایده‌آل نباشد، می‌تواند به‌صورت یک‌جانبه تحریم‌های بیشتر و خردکننده‌ای علیه ایران اعمال کند. من تردیدی ندارم که از هم اکنون تا رئیس جمهور بعدی، ایران برخی از شرایط این توافق را نقض خواهد کرد.

چندی پیش 47 سناتور جمهوری‌خواه طی نامه‌ای سرگشاده به رهبران ایران اعلام کرده‌اند هرگونه توافق هسته‌ای با ایران پس از پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر نخواهد بود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
سلام.طرح این موضوع تكراری یك بازی سیاسی بنظر می رسدوبه قول ماایرانیهابرای بازارگرمی وبه عبارت دیگر امتیازگیربیشترمی باشدكه به لطف خداوندیكتا دیپلماتهای كهنه كارما خاصه جناب اقای وزیر به این ترفندها كاملاتوجه داشته ودرپاسخ به این حیله ویاوه گویی هابارهابه هرگونه توافق با1 +5مشروط به حقوق حقه وتمام وكمال ملت وكشور عزیزمان تاكید فرموده اند.
داود
Netherlands
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
رد هم كنید كاری نمی توانید انجام دهید , نه عملیات نظامی میتوانید انجام دهید زیرا در صورت حماقت برای همیشه پرونده تان در خاورمیانه را خواهیم بست , متحدان منطقه ای هم سقوط خواهند كرد , تحریم اقتصادی هم تاثیری ندارد زیرا ایران خود كشور ثروتمند است و علم و دانش هم در اختیار دارد و به كسی احتیاج ندارد , مقدری مشكلات بوجود می آید اما ایرانیان ملت خوبی برای مبارزه با هر نوع سختی و مشكل هستند . دوران قلدری امریكا در جهان به پایان رسیده زیرا امروز مردم جهان بیدار و آگاه شدند
سلمان فارسی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
۰
۰
امریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند ، امام 35 سال پیش یه چیزی میدونست كه این حرف را گفت ،
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
۰
۰
قیافه اش داد می زند كه چقدر آدم شروری است . درست مثل جورج بوش .!!
كریم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
۰
۰
جان مك كین وحشی ی كه بویی از الفبای انسانیت نبرده است ، نظر این وحشی كاملاً بی ارزش است.
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
۰
۰
مهدی امریكا در حال منزوی شدن است وداره نفسهای اخرش را میكشد راحتش بگذارید

نیازمندی ها