اینترنت همراه برخی مناطق جنوبی شهر تهران به شکل GPRS است

تفاوت سرعت اینترنت موبایل در شمال و جنوب تهران

همه می‌دانیم اتصال به شبکه‌ نسل چهارم، سرعت اینترنت به‌مراتب بیشتری نسبت به نسل سوم را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما گاهی برای مدیریت هزینه‌ها و کاهش آنها هم که شده باید کمی خودآزاری کنید و سرعت اینترنت‌تان را پایین بیاورید!
کد خبر: ۷۸۰۸۳۶
خودآزاری برای کاهش هزینه‌ها!

این روزها اپراتورهای مختلف تلفن‌همراه از پوشش‌دهی نسل‌های سوم و چهارم شبکه در شهرهای مختلف خبر می‌دهند و کاربران نیز از دریافت اینترنت پرسرعت روی سیمکارت‌های خود در دستگاه‌های هوشمندی مانند تلفن‌همراه و تبلت خوشحالند. فصل مسافرت است و شاید بسیاری از شما در تعطیلات سال نو به شهرهایی سفر کنید که تحت پوشش نسل چهارم (4G) قرار گرفته است.

همه می‌دانیم اتصال به شبکه‌ نسل چهارم، سرعت اینترنت به‌مراتب بیشتری نسبت به نسل سوم را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما گاهی برای مدیریت هزینه‌ها و کاهش آنها هم که شده باید کمی خودآزاری کنید و سرعت اینترنت‌تان را پایین بیاورید! بسیاری از کاربران هنگامی که به اینترنت پرسرعت متصل هستند به مشاهده ویدئوها و گشت‌وگذار سریع در صفحات مختلف سایت‌های اینترنتی می‌پردازند و همین سرعت‌عمل باعث می‌شود بسرعت اعتبار ریالی روی سیمکارت اعتباری خود را از دست بدهند یا هزینه‌های فراوانی را روی قبوض سیمکارت‌های دائمی خود تجربه کنند! در این شرایط کاهش سرعت اتصال موجب کندی روند کارها شده و این کندی در اجرا موجب می‌شود از بسیاری از گشت‌و‌گذارهای غیرضروری منصرف شوید و به‌این‌ترتیب هزینه‌های اینترنت خود را کاهش دهید! دوست دارید کمی خودآزاری کنید تا کل تعطیلات عید را بدون دغدغه از اینترنت استفاده کنید و مجبور نباشید تمام عیدی‌هایتان را صرف خرید شارژ کنید؟ از روش زیر کمک بگیرید:

در آی.او.اس:

1ـ روش کار در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل آی.او.اس اعم از آیفون و آیپد ساده است. به Settings مراجعه کنید و روی بخش Cellular فشار دهید.

2ـ در پنجره‌ جدید گزینه‌ Enable LTE را به حالت Off تغییر وضعیت دهید تا در صورت پوشش‌دهی شبکه‌ 4G نیز اتصال شما با شبکه‌ 3G که همان نسل سوم است برقرار شود و با کمی کاهش سرعت، هزینه‌های مصرف دیتا کاهش یابد.

در اندروید:

1ـ باتوجه به شخصی‌سازی‌هایی که از سوی سازندگان دستگاه‌های اندرویدی روی سیستم‌عامل اندروید صورت می‌گیرد، غیرفعال کردن اتصال 4G در این دستگاه‌ها کمی دشوار است و انجام این کار روش ثابتی ندارد، با این حال شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار 4G Toggle و for EVO 4G Toggle به آسانی این کار را انجام دهید.

http://goo.gl/0ajn4S

http://goo.gl/3TigWM

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها