حدادعادل: حرف‌های رئیس‌جمهور به معنی آن نیست که ما وظیفه‌ای نسبت به کتاب نداشته باشیم

کتابداران تجلیل و تشبیه شدند

در مراسمی که برای یازدهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی کتابدار را به مدیر داروخانه تشبیه کرد و رئیس کتابخانه ملی هم کتابدار را مانند روحانیون مساجد دانست. البته در میان سخنرانی‌ها، حرف‌های حدادعادل در پاسخ به نظرات رئیس‌جمهور درباره ممیزی هم جالب توجه بود.
کد خبر: ۷۷۸۲۱۰

به گزارش جام‌جم، تالار وحدت، روز گذشته میزبان مراسم گرامیداشت یازدهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اختتامیه دومین دوره خاطره‌نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی بود. در این مراسم چهره‌هایی مانند غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛ هوشنگ مرادی کرمانی، معصومه آباد و جمعی از اعضای هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونان و مدیران کل نهاد و جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور حضور داشتند.

حدادعادل در این مراسم به نقش کتابداران اشاره کرد و گفت: کتابدار مانند مدیر داروخانه است، هر بیماری نمی‌تواند داروی خود را انتخاب کند، بلکه باید متناسب با نیازش به او دارو داد. کتابدار نقشی اینچنین دارد و باید برای هر کس کتاب متناسب با او معرفی کند. کتابدار باید راه و رسم مطالعه را به مراجعین نشان دهد و کاری کند که کتابخانه پناهگاهی برای جوانان شود.

حدادعادل به سخنان اخیر رئیس‌جمهور پیرامون ممیزی هم اشاره کرد و گفت: آقای روحانی اصرار دارند مردم در ممیزی کتاب اظهارنظر کنند؛ من این فکر را می‌پسندم، زیرا مردم در هر کاری نظر دهند برای جامعه مفید است، اما برای ما به عنوان حکومت به این معنا نیست که وظیفه‌‌ای در قبال کتاب‌ها نداشته باشیم و هر محتوایی را چاپ کنیم، در این مراسم برگزیدگان دومین دوره خاطره‌نویسی کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی معرفی شدند و از انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان و تعاونی این انجمن به دلیل اهدای صد جلد کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور به عنوان ناشر برگزیده تجلیل شد.

همچنین از چهار نویسنده فعال در حوزه خاطره‌نویسی با نام‌های هوشنگ مرادی کرمانی برای کتاب «شما که غریبه نیستید»، فاطمه طباطبایی برای کتاب «اقلیم خاطرات»، معصومه آباد برای کتاب «من زنده‌ام» و مهدی قزلی برای کتاب «پنجره‌های تشنه» تجلیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها