مرد آتش‌افروز که با آتش زدن خانه اش مرگ زن و مردی را رقم زده بود، در جلسه محاکمه منکر قتل شد.
کد خبر: ۷۷۵۹۷۸
محاکمه مرد آتش‌افروز به اتهام 2 جنایت

به گزارش جام‌جم، بیست و پنجم مهر سال 90، در پی آتش‌سوزی در یک خانه در منطقه خلیج تهران مرد جوانی به نام محسن براثر شدت سوختگی جان خود را از دست داد. زن و مرد میانسالی به نام براتعلی و زهرا نیز در این حادثه دچار سوختگی شده بودند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.

کارشناسان سازمان آتش‌نشانی پس از بررسی محل اعلام کردند، آتش‌سوزی عمدی بوده و فردی با بنزین اقدام به آتش زدن محل کرده است.

تحقیقات در محل حادثه ادامه داشت که زهرا هم بر اثر شدت سوختگی در بیمارستان جان خود را از دست داد. همزمان با مرگ دو نفر در این حادثه و گزارش سازمان آتش‌نشانی، پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

ماموران در نخستین گام به تجسس در محل حادثه پرداختند و متوجه شدند که خانه متعلق به براتعلی بوده و او آنجا را به پاتوقی برای مصرف مواد مخدر تبدیل کرده بود.

پسر براتعلی هم در بازجویی‌ها گفت: ساعتی قبل از حادثه پدرم از من خواست از پمپ بنزین برای او چهار لیتر بنزین تهیه کنم. من ظرف بنزین را به او دادم و از خانه خارج شدم. فاطمه و محسن در خانه ما بودند. پدرم همچنین دو برگ کاغذ خواست و مدعی شد قصد دارد وصیت‌نامه‌اش را بنویسد.با کشف این سرنخ بازجویی از براتعلی آغاز و او در بازجویی‌ها مدعی شد که این حادثه به‌طور اتفاقی رخ داده و او قصد کشتن کسی را نداشته است.

با تکمیل تحقیقات، بازپرس پرونده براتعلی را در ارتکاب دو فقره قتل مجرم شناخت و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

صبح دیروز متهم در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی پای میز محاکمه قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: متهم در ابتدا مدعی شده به سبب سوءظن به همسرش و محسن دست به این کار زده که بعد منکر آن شد. او در ادامه ادعا کرد روشن کردن گاز پیک‌نیکی در خانه باعث این حادثه شده است. با توجه به تحقیقات صورت گرفته در دادسرا و گزارش سازمان آتش‌نشانی، براتعلی از نظر دادسرا مجرم است و برای او تقاضای مجازات قانونی را دارم.

اولیای دم مقتولان هم پس از حضور در جایگاه خواستار قصاص قاتل شدند.

رییس دادگاه با تفهیم اتهام به براتعلی از او خواست به دفاع از خود بپردازد که او با رد اتهامش گفت: ظهر روز حادثه فاطمه و محسن به خانه من آمدند. فاطمه می‌گفت که در خانه بوی گاز می‌آید، به همین علت شیر گاز را بست. کپسول پیک‌نیکی را روشن کرد تا چای درست کند که همه جا آتش گرفت. من و فاطمه به حیاط آمده و روی خود آب ریختیم.

رییس دادگاه: در بررسی صحنه جرم، کپسول پیک‌نیکی کشف نشد؟

متهم به قتل: همسر دومم به دلیل اختلاف ملکی قصد انتقام از من را داشت و او صحنه حادثه را به هم زده است.

رییس دادگاه: پسرت هم گفته که از او خواستی برایت بنزین تهیه کند. این را هم قبول نداری؟

متهم به قتل: نه او هم برای من توطئه کرده است.

در ادامه، پسر متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: پدرم یک قاچاقچی حرفه‌ای است که تاکنون 9 بار دستگیر و روانه زندان شده بود. ما هم به دلیل کارهایش خانه را ترک کرده بودیم. روز حادثه هم با من تماس گرفت و درخواست کرد از پمپ بنزین برایش بنزین تهیه کنم و بعد از دادن ظرف بنزین خانه را ترک کردم.

پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها