فناوری دیجیتال

طراحی جدید برای اپل

در طی‌ یک نمایش که توسط آقای Adrien M طراحی شده بود، با تلفیق حرکت رقصنده و نمایش‌های نور، نوع جدیدی از این سبک نمایش ها تعریف گردید.
کد خبر: ۷۶۵۰۵۵
خلق زیباترین حرکات با استفاده از پیکسل های نور

جام جم کلیک: اگر خاطرتان باشد چند وقت پیش بلندگویی که دارای آبنمایی هوشمند بود و حرکت نور و آب در داخل آن بر اساس موزیک تنظیم می شد، به شما معرفی‌ گردید. حالا قصد داریم نوعی دیگر از این تکنولوژی البته با کمی‌ تغییرات را برای شما معرفی کنیم، با این تفاوت که بجای حرکت آب از یک رقصنده استفاده می شود و گستردگی نور بر اساس حرکات رقصنده تنظیم می‌شود.

در طی‌ یک نمایش که توسط آقای Adrien M طراحی شده بود، با تلفیق حرکت رقصنده و نمایش‌های نور، نوع جدیدی از این سبک نمایش ها تعریف گردید. البته کاملاً قابل مشخص است، چیزی که این نمایش را از دیگر نمایش‌ها متمایز می‌کند، تکنولوژی به کار رفته در نمایش نور است. بر اساس این تکنولوژی، حرکت نورهای به کار گرفته شده بر روی صحنه نمایش کاملا به صورت هوشمند عمل می‌کنند، مثلاً با حرکت رقصنده، نور تغییر حرکت می دهد، خاموش می شود، رنگ عوض می کند و یا بر اساس PROJECTION رقصنده نمایان می شود.

اگر در عکس‌ها کمی‌ دقت کنید می‌بینید که صحنه‌نمایش توسط هزاران نقطه پیکسل نور کاملا روشن است و پیکسل‌های نور امتداد حرکت رقصنده را دنبال می کنند. اکنون اطلاعات دقیقی‌ راجع به نحوه عملکرد و طراحی این پیکسل‌های نور در دسترس نیست اما پیشاپیش می‌توان آن‌را حدس زد. مثلاً با فرض صحنه نمایش به عنوان یک صفحه مدار که رقصنده با نصب تعدادی سنسور بر روی بدن خود باعث روشن و یا خاموش شدن پیکسل های نور می گردد. البته نحوه اتصال و ارتباط بین سنسورها و مدار چیزی است که این پروژه را با ارزش می‌کند و تا کنون به صورت مخفی‌ باقی‌ مانده است.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها