بشار اسد اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به گروه‌های مسلح در سوریه کمک می‌کند و نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیروی هوایی ویژه القاعده را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۷۶۳۸۷۳

به گزارش ایسنا، وی در گفت‌وگو با مجله آمریکایی فارن افرز با اشاره به حمله اسرائیل به جنوب سوریه اعلام کرد: اسرائیلی‌ها از گروه‌های سوریه حمایت می‌کنند و این کاملا روشن است. رئیس‌جمهور سوریه افزود: هرجا که ما به پیشرفتی دست پیدا می‌کنیم، نیروهای اسرائیلی به منظور تاثیرگذاری بر فعالیت ارتش سوریه دست به حمله می‌زنند و این کاملا روشن است. از این رو برخی سوری‌ها به تمسخر می‌گویند چطور القاعده نیروی هوایی ندارد؟ در حالی که نیروی هوایی اسرائیل را به طور خاص در اختیار دارد.

رئیس‌جمهور سوریه به خسارت‌هایی که بیش از سه سال گذشته به خاطر جنگ در سوریه متحمل شده، اذعان کرده و افزود: ما طی دو سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته‌ایم. آنچه ما به دست آوردیم، حمایت بیشتر ملت سوریه از دولت و ارتش و مخالفت با تروریست‌ها بود، اما هر جنگی بد است؛ زیرا منجر به خسارت و نابودی می‌شود.

اسد در پاسخ به این پرسش که آیا تمایل دارد با واشنگتن برای مقابله با داعش همکاری داشته باشد، گفت: با هر کشوری که به صورت جدی آماده مقابله با تروریسم است، ما همکاری می‌کنیم.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که دیروز مذاکرات گروه‌های مخالف با دولت سوریه نیز در مسکو شروع شد. دیروز شبکه روسیاالیوم به نقل از میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین خبر داد که تاکنون 30 عضو سرشناس از میان معارضان سوریه برای شرکت در گفت‌وگوها خود را به مسکو رسانده‌اند. این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: لازم به ذکر است برخی از اعضای ائتلاف معارضان بشار اسد از شرکت در این گفت‌وگوها سرباز زده‌اند، ولی بوگدانف اعلام کرد این گفت‌وگوها با حضور شرکت‌کنندگانی از معارضان و نمایندگان نظام سوریه قطعا برگزار خواهد شد. گفتنی است ریاست هیات سوری را بشار الجعفری، نماینده این کشور در سازمان ملل متحد به‌عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، هدف این مذاکرات، باز کردن مجدد راه‌های گفت‌وگو میان دولت و گروه‌های مخالف است. این منبع افزود که سطح و اعضای هیات مذاکره‌کننده سوری در این مذاکرات همانند نشست ژنو 2 به ریاست الجعفری خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها