به‌نظر می‌رسد که بی‌جنبه‌ترین هکرهای دنیا طرفدار کره شمالی هستند

هکرها به بازی کیم ‌جونگ اون هم رحم نکردند

یک شرکت بازی‌سازی مستقل که یک عنوان بازی بسیار ساده تیراندازی با محوریت شخصیت کیم‌ جونگ اون ساخته بود با حمله هکرها روبرو شده و کنترل بازی و کامپیوترهای خود را از دست داد.
کد خبر: ۷۶۱۶۰۲
هکرها به بازی کیم ‌جونگ اون هم رحم نکردند

جام جم کلیک: ظاهرا هکرهای اهل کره شمالی چندان جنبه شوخ‌طبعی را ندارند زیرا این افراد در یک اقدام بسیار عجیب برای هک کردن یک شرکت کوچک بازی‌سازی اقدام کردند. این شرکت بازی‌سازی در راستای جنجال‌های رسانه‌ای میان کره شمالی و سونی پیکچرز به ساخت یک بازی کمدی و ساده دست زده بود که در آن شخصیت اول بازی و درحقیقت ابرقهرمان بازی، رهبر کره شمالی یعنی کیم جونگ اون بود. او در طول این بازی با گرفتن اسلحه در دستان خود از میان موج دشمنان عبور کرده و خود را به دفتر سونی پیکچرز می‌رساند تا بتواند جلوی انتشار فیلم the interview را بگیرد.

در این میان هکرها با حمله به هک سرورهای این شرکت کوچک بازی‌سازی دست زدند و بازی ساخته شده توسط این شرکت که Glorious Leader نام داشت را کاملا متوقف کرده و در عین حال امکان کنترل کامپیوترهای کارمندان این شرکت را از آن‌ها گرفتند.

این اقدام در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت و این‌بار دیگر نمی‌توان انتظار داشت که دولت کره شمالی برای تکذیب این هک اقدامی بکند. شایان ذکر است که هنوز هیچ گروه هکری مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است و حتی درخواست‌هایی نیز در ازای آزادسازی این کامپیوترها ارائه نشده است که این موضوع نیز در نوع خود عجیب است.

از جمله نکات قابل توجه این است که آخرین موردی که با عکس‌العمل این‌چنینی کره شمالی روبرو شده بود، فیلم the interview بود که به‌واسطه جنجال‌های رسانه‌ای پیرامون آن با تبلیغاتی رایگان روبرو شده و در نهایت رکورد پرفروش‌ترین فیلم عرضه شده به‌صورت آنلاین را به خود اختصاص داد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها