سیستم‌عامل مک او.اس.ایکس نیز همچون ویندوز 8 به شما این امکان را می‌دهد تا با حرکت نشانگر ماوس به چهار گوشه‌ صفحه‌نمایش، فعالیت‌های خاصی را اجرا کنید.
کد خبر: ۷۵۹۷۳۴
فعالسازی گوشه‌های کار راه‌انداز در مک

سیستم‌عامل مک او.اس.ایکس نیز همچون ویندوز 8 به شما این امکان را می‌دهد تا با حرکت نشانگر ماوس به چهار گوشه‌ صفحه‌نمایش، فعالیت‌های خاصی را اجرا کنید.

با این قابلیت بسیار کاربردی می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برخی فعالیت‌ها در سیستم‌عامل را اجرا کنید، اما نکته جالب توجه این که این قابلیت به‌طور پیش‌فرض غیرفعال است. چنانچه به استفاده از این گوشه‌های کار راه‌انداز علاقه دارید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

1ـ نشانگر ماوس خود را به بالا سمت چپ صفحه‌نمایش انتقال داده و روی لوگوی اپل کلیک کنید.

2ـ از منوی به‌نمایش درآمده گزینه System Preferences را انتخاب کرده و از اولین ردیف آیکون‌های به‌نمایش درآمده روی Desktop & Screen Saver کلیک کنید. (اگر نمی‌توانید این گزینه را پیدا کنید در بخش جستجو عبارت Desktop را وارد کنید)

3ـ اکنون به‌طور پیش‌فرض تب Desktop برای شما به‌نمایش درمی‌آید. تب Screen Saver را فعال کنید و از پایین سمت راست صفحه روی Hot Corners کلیک کنید.

4ـ اکنون در پنجره‌ هات کرنرز تصویری را مشاهده می‌کنید که در چهار گوشه‌ آن چهار منوی پایین افتادنی وجود دارد. (علامت ـ در این منوها به معنای غیرفعال بودن آنهاست)

5 ـ گوشه‌ موردنظرتان را انتخاب کنید، روی منوی کنار آن کلیک کنید و از گزینه‌های به‌نمایش درآمده، یکی را انتخاب کنید تا به آن گوشه تعلق گیرد.

6 ـ در نهایت پس از اختصاص فعالیت‌های موردنظر به هریک از گوشه‌ها روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

7ـ با حرکت نشانگر ماوس به هریک از چهار گوشه‌ صفحه می‌توانید نتیجه کار را مشاهده کنید. همچنین برای غیرفعال کردن هریک از گوشه‌ها می‌توانید ضمن تکرار مراحل ذکرشده، گزینه را از منوی انتخاب عملکردها فعال کنید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها