جام جم سرا: به گفته یک متخصص بیماری‌های گوارشی، برخی مواد غذایی و نوشیدنی در کاهش یا افزایش مشکلات گوارشی نقش زیادی ایفا می‌کنند که چای و قهوه در زمره آن‌ها هستند.
کد خبر: ۷۵۵۳۸۸
نقش دو نوشیدنی فراگیر در ابتلا به یبوست

آرمین مشهور گفت: مصرف زیاد و بی‌رویه چای و قهوه به ویژه در افرادی که زمینه بروز مشکلات گوارشی را دارند، نقش عمده‌ای در بروز یبوست و طولانی شدن این اختلال دارد.
این متخصص بیماری‌های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: غذاهای فیبر‌دار به ویژه میو‌ها، غلات و نان‌های سبوس‌دار، نقش مهمی در کاهش مشکلات گوارشی نظیر یبوست دارند.

وی با بیان اینکه مصرف ۸ لیوان آب در شبانه روز برای پیشگیری از یبوست ضروری است، تصریح کرد: اگرچه سایر مایعات نیز در کاهش احتمال یبوست تأثیرگذارند، اما مصرف بیش از اندازه برخی از مایعات می‌تواند تأثیری عکس داشته باشد.

مشهور تاکید کرد: مصرف زیادی و بی‌رویه چای و قهوه به ویژه در افرادی که زمینه بروز مشکلات گوارشی را دارند، نقش عمد‌ه‌ای در بروز یبوست و طولانی شدن این اختلال دارد.

وی با اشاره به اینکه باید در رژیم غذایی مقادیر مناسبی میوه و سبزی گنجانده شود، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری یا کاهش احتمال بروز یبوست، باید از غذاهای آب‌دار مثل سوپ و آش، میوه‌های آب دار، سبزی‌های آب‌دار مانند خیار، کاهو و گوجه فرنگی بهره برد. علاوه بر رعایت نکات غذایی، ورزش کردن و داشتن تحرک مناسب بدنی نیز برای کاهش احتمال بروز یبوست بسیار مهم و مؤثر است. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها