رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این‌که صندوق توسعه ملی طبق قانون از پرداخت مالیات معاف نیست، گفت: مالیات ده هزار میلیارد تومانی صندوق براساس سود فعالیت‌های اقتصادی است.
کد خبر: ۷۵۲۰۱۱
صندوق توسعه ملی باید ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات بدهد

علی عسکری در گفت‌وگو با فارس، در مورد اخذ مالیات ده هزار میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی اظهار کرد: این صندوق یک صندوق تجاری مانند دیگر بخش‌ها بوده که فعالیت اقتصادی می‌کند و اگر سودی داشته باشد، در چارچوب قانون مشمول مالیات است.

رئیس سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: در صورتی که ارز صندوق توسعه ملی تبدیل به ریال شود، مانند همه بخش‌های مالی اقتصاد که فعالیت دارند، مشمول مالیات می‌شود.

وی با بیان این‌که اکنون مالیات صندوق توسعه ملی در چارچوب قانون تشخیص داده شده است، بیان کرد: این تشخیص مالیات برای سال 91 است و برای سال 92 نیز باید اظهارنامه و ترازنامه خود را ارائه کند، تا براساس حساب‌ها، وضع مالیاتی صندوق مشخص شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: صندوق توسعه ملی سال 92 تسعیر ارز نداشته و این موضوع در سال 91 انجام شده است.

عسکری در پاسخ به این پرسش که مسئولان صندوق معتقدند، روی مبانی اخذ مالیات با مسئولان سازمان امور مالیاتی اختلاف‌نظر دارند، تصریح کرد: مباحث مالیاتی کاملاً حقوقی و قانونی است و در این چارچوب کارها ارزیابی و مالیات اخذ می‌شود، اکنون صندوق توسعه ملی از پرداخت مالیات معاف نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها