سرپرست مرکز ملی فرش ایران گفت:هنر - صنعت فرش دستباف ایران همچنان انتخاب نخست جهانیان است و همه ایران را با فرش و فرش دستباف را با نام ایران می شناسند.
کد خبر: ۷۴۲۲۰۱
فرش دستباف ایران همچنان انتخاب نخست جهانیان

حمید کارگر در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت : صادرات فرش ایران دریک دهه اخیر به طور میانگین سالانه 500 میلیون دلار بود که پارسال به 314 میلیون دلار کاهش یافت و در هفت ماه امسال حدود 166 میلیون دلار صادر شده است.

وی گفت : رکود اقتصادی در برخی کشورها و بازارهای سنتی مانند اروپا در این کاهش تقاضا نقش دارد.

سرپرست مرکز ملی فرش ایران یادآور شد: همچنان جهان فرش دستباف را هنر ایرانی می شناسد و همچنان رتبه نخست تولید و صادرات را داریم و حتی به برزیل ، چین ، افریقای جنوبی و امریکای شمالی هم صادر می کنیم.

کارگر گفت : چین که از تولید کنندگان فرش دستباف است ، پنجمین وارد کننده فرش ایران محسوب می شود وهم اکنون نیز به 80 کشور صادر می کنیم.

وی همچنین از ساماندهی بیمه بازنشستگی و درمان قالیبافان خبر داد و گفت: تاکنون 480 هزار نفر بیمه شده اند.

درهمین خصوص ، هفدهمین نمایشگاه تخصصی- صادراتی فرش دستباف نیز تا هفتم آذراز ساعت 14 تا 22 میزبان علاقمندان و متخصصان صنعت فرش در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان است. در این نمایشگاه 140مشارکت کننده از استان های اصفهان ، آذربایجان شرقی و غربی ، خراسان جنوبی ، چهار محال و بختیاری ، قم ، فارس ، تهران و کرمان حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها