اگر از اجرای بازی‌های رایانه‌‌ای با ماوس و صفحه کلیدهای معمولی خسته شده‌اید و دوست دارید همان بازی‌ها را با استفاده از دسته کنترل کنسول بازی ایکس باکس 360 اجرا کنید، نگران نباشید زیرا بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای این امکان را به شما می‌دهند به‌جای ماوس و صفحه کلیدهای استاندارد، از دسته کنترل بازی کنسول بازی 360 استفاده کنید.
کد خبر: ۷۳۹۱۹۶
بازی رایانه‌ای بدون ماوس و صفحـه کلیـد
اگر از اجرای بازی‌های رایانه‌‌ای با ماوس و صفحه کلیدهای معمولی خسته شده‌اید و دوست دارید همان بازی‌ها را با استفاده از دسته کنترل کنسول بازی ایکس باکس 360 اجرا کنید، نگران نباشید زیرا بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای این امکان را به شما می‌دهند به‌جای ماوس و صفحه کلیدهای استاندارد، از دسته کنترل بازی کنسول بازی 360 استفاده کنید.
مشخصات ظاهری و نحوه قرار گرفتن دکمه‌های بازی هر دو نوع این دسته‌های بازی، از جمله محلی که دکمه ماشه یا trigger و جوی استیک واقع شده و همچنین دی‌ ـ پد آنها مثل هم است، اما کارایی مثال زدنی دسته با سیم ایکس باکس 360 آن را از دسته بی‌سیم این کنسول متمایز می‌کند. شما می‌توانید دسته بازی با سیم را از طریق درگاه اتصال یو. اس.بی به رایانه متصل کنید، اما اتصال دسته بازی بی‌سیم مستلزم انجام همگام‌سازی یا سینک کردن آن با رایانه شماست. به همین دلیل ممکن است در استفاده از دسته بی‌سیم ایکس‌باکس وصل شده به رایانه با کمی تاخیر در اتصال‌پذیری هنگام اجرای بازی‌ها مواجه شوید. البته این موضوع برای بیشتر کاربران اهمیت چندانی ندارد، اما درباره بازیخورهای دو آتشه همین موضوع کافی است تا آنها را قانع کند قید دسته‌های وایرلس را زده و به استفاده از دسته‌های باسیم ایکس باکس 360 ترغیب شوند. کاربران دسته کنترل بازی بی‌سیم 360 باید به این نکته توجه داشته باشند متصل کردن این نوع دسته بازی فقط با اتصال ساده آن به رایانه انجام نمی‌گیرد. این کار مستلزم آن است که شما ابتدا یک گیرنده یا رسیور مناسب قابل انطباق برای آن تهیه کرده سپس رابط کاربری نصب‌کننده یا ویزارد مربوط به آن را راه‌اندازی کنید.

اتصال دسته با‌سیم ایکس‌باکس

1ـ نصب نرم‌افزار

اول از همه لوح فشرده نصب را که همراه دسته با سیم می‌آید در گرداننده نوری رایانه خود بگذارید. ویزارد نصب نرم‌افزار که اجرا شد، دستوراتی را که در پنجره نصب نرم‌افزار روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود، دنبال کرده و مراحل نصب را تکمیل کنید. در صورتی‌که برنامه به‌طور خودکار اجرا نشد، آن‌گاه خودتان به‌صورت دستی آن را اجرا کنید. گذشته از نوع بالا آمدن برنامه نصب‌کننده، ابتدا روی Install کلیک کرده و اجازه دهید برنامه به‌صورت خودکار فایل‌های مورد نیاز را در رایانه شما نصب کند. بعضی مواقع در پایان نصب برنامه مجبورمی‌شوید سیستم‌تان را ری‌استارت کنید.

برای کاربرانی که لوح فشرده نصب را در اختیار ندارند، مراحل دانلود و نصب نرم‌افزار از طریق اینترنت و وبسایت مایکروسافت دقیقا مانند همان است که درمورد دسته بی‌سیم ایکس‌باکس 360 ذکر کردیم. فقط پس از دانلود برنامه روی Run کلیک کنید، وقتی پنجره دانلود پدیدار شد و Xbox 360 Accessories نصب فایل‌های لازم را شروع کرد، دقیقا مانند نصب از لوح فشرده ممکن است به ری‌استارت کردن سیستم خود نیاز داشته باشید.

2ـ متصل کردن

وقتی نرم‌افزار مربوط نصب شد، دسته باسیم ایکس‌باکس360 خود را به یکی از درگاه‌های اتصال یو. اس. بی رایانه متصل کنید.

3ـ آزمایش کردن دسته کنترل بازی

پس از انجام مراحل گفته شده، زمان آزمایش صحت اتصال دسته بازی به رایانه رسیده است. روی دسکتاپ رایانه خود به Start menu بروید و Run utility را باز کنید. حالا پیش از زدن ok، عبارت joy. cpl را در فیلد ورودی تایپ کرده، Next را زده،Xbox 360 controller را انتخاب و روی Properties کلیک کنید. حالا دکمه‌های دسته بازی را فشار دهید، ماشه دسته و جوی‌استیک را حرکت دهید تا از کارکرد صحیح دسته مطمئن شوید. اگر همه چیز درست بود، مشاهده می‌کنید فعالیتی مرتبط با کار دسته بازی روی پنجره نرم‌افزار نشان داده می‌شود. اگر برنامه دسته بازی را نشناخت، شما می‌توانید از طریق بخش عیب‌یابی مایکروسافت (Xbox support website) یا از طریق سایت‌های اینترنتی مرتبط مشکل خود را حل کنید یا مراحل نصب را تکرار کرده و مطمئن شوید نرم‌افزار لازم به‌طور صحیح نصب شود. حالا می‌توانید لذت بازی با دسته کنترل بازی ایکس‌باکس360 را با بازی‌های رایانه‌ای هم داشته باشید.

اتصال دسته بی‌سیم ایکس‌باکس

1ـ متصل کردن دریافت‌کننده بی‌سیم

پس از تهیه دریافت‌کننده وایرلس ایکس باکس شما باید آن را به یکی از درگاه‌های اتصال یو. اس.بی رایانه متصل کنید. پس از آن دریافت‌کننده دسته کنترل بازی را مانند دریافت‌کننده‌های داخلی ایکس باکس 360 با رایانه همگام سازی می‌کند. هنگامی که آنها را به رایانه متصل کردید، چراغ سبزی روی دریافت‌کننده روشن شده و نشان می‌دهد وسیله درست کار می‌کند. در برخی موارد ویزارد نرم‌افزاری Add New Hardware Wizard ممکن است به‌صورت خودکار شروع به کار و انجام مراحل نصب دریافت‌کننده وایرلس دسته بازی کند. اگر این کار به‌طور خودکار انجام شد، مراحل نصب را در پنجره باز شده نرم‌افزار دنبال کرده و نصب را به پایان برسانید. در غیر این‌صورت، به مرحله دوم نصب بروید تا یاد بگیرید چگونه نرم‌افزار لازم را دانلود کرده یا از روی لوح فشرده همراه دریافت‌کننده وایرلس نصب کنید و در صورت لزوم گرداننده‌های نرم‌افزاری یا درایورها را نیز به صورت آنلاین یافته و نسبت به دانلود و نصب آنها اقدام کنید.

2ـ نصب نرم‌افزار

برای آن‌که دریافت‌کننده وایرلس دسته بازی و دسته کنترل بازی بی‌سیم ایکس باکس 360 بتوانند به‌طور صحیح با یکدیگر همگام سازی شوند، کاربران باید نرم‌افزار لازم را از طریق وبسایت مایکروسافت دانلود کرده یا این‌که از روی لوح فشرده حاوی نرم‌افزارها و گرداننده‌های مربوط به دریافت‌کننده که همراه دریافت‌کننده بی‌سیم می‌آید، نصب کنند. لوح فشرده مذبور را داخل گرداننده نوری لوح فشرده رایانه گذاشته و راهنماهای پنجره نصب نرم‌افزار را که روی صفحه نمایش باز می شود دنبال و تکمیل کنید. شاید لازم شود رایانه را ری‌استارت کنید.

در صورت موجود نبودن لوح فشرده نصب، به آسانی می‌توانید به وبسایت سخت‌افزار مایکروسافت بروید و به بخش دانلود نرم‌افزار (Software Downloads section) دسترسی پیدا کرده و روی عنوان gaming کلیک کنید. سپس به لینک Xbox 360 Wireless controller for windows رفته، نوع سیستم‌عامل ویندوز و همچنین زبان آن را انتخاب سپس روی download کلیک کنید. هنگامی که پنجره دانلود روی صفحه‌نمایش پدیدار شد، Run را زده و اجازه بدهید برنامه تنظیمات لوازم جانبی ایکس‌باکس360 فایل‌های لازم را نصب کند. درست مانند نصب از روی لوح فشرده ممکن است لازم باشد در انتهای کار رایانه خود را ری‌استارت کنید.

3ـ همگام سازی دسته بازی بی‌سیم

هنگامی که کار نصب نرم‌افزار به پایان رسید، باید دسته بی‌سیم ایکس‌باکس360 را از طریق دریافت‌کننده وایرلس به رایانه متصل کنید. برای انجام این کار باید دریافت‌کننده وایرلس و دسته کنترل بازی بی‌سیم ایکس‌باکس360 به‌طور همزمان به رایانه متصل شوند. با فشردن و نگهداشتن دکمه راهنما که در مرکز دسته قرار دارد، آن را روشن کرده و صبر کنید چراغ سبز آن روشن شود.

جواد ودودزاده / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها