از دید بنچمارک‌های مختلف:

10 گوشی برتر

در لیست بهترین اسمارت فون‌های سال 2014، انتظار دارید که کدام پرچم‌دار بر سر لیست ما قرار گیرد؟
کد خبر: ۷۳۸۰۹۷
قدرتمندترین گوشی دنیا در بنچمارک مشخص شد!

به گزارش جام جم کلیک به نقل از آی‌تی رسان: در لیست بهترین اسمارت فون‌های سال 2014، انتظار دارید که کدام پرچم‌دار بر سر لیست ما قرار گیرد؟

مطمئنم که تعداد اندکی از شما منتظر شنیدن نام MX4 از کمپانی گمنام و چینی Meizu هستید و برخی از شما نیز گمان نمی‌کردید که این چنین شرکتی اصلا وجود داشته باشد.

بله یک اسمارت فون چینی، توانسته است در کسب بالاترین بنچمارک به تنهایی در سر لیست 10 گوشی ثبت شده در نرم افزار AnTuTu در سه ماهه سوم سال 2014 قرار گیرد.

این یک نشانه قوی از رشد تولید کنندگان قدرتمند چینی است که احتمالا به زودی بتوانند بازارهای جهانی را تسخیر کنند. این روند را می‌توانیم هم اکنون در پیشرفت چشمگیر رقبای این کمپانی یعنی شیائومی و Oppo نیز مشاهده نماییم. این شرکت‌ها در این حوزه هر کدام برای خود تبدیل به یک قدرت در چین شده‌اند.

لیست ارایه شده از سوی انتوتو، بر اساس میزان فروش و یا صادرات این اسمارت فون‌ها نبوده و تنها به عملکرد سخت‌افزاری این گوشی‌های هوشمند از 160 کشور جهان در بازه زمانی جولای تا سپتامبر سال 2014 اشاره دارد.

این محصول چینی، توانسته است با دریافت میانگین امتیاز 48792 با اختلاف بسیار کمی نسبت به رتبه دوم، در رده اول این لیست قرار گیرد. در واقع نوت 4 با اختلاف اندکی در رتبه دوم قرار گرفته است؛ اما رتبه سوم این لیست پر پرچم‌دار نیز از سوی کمپانی سامسونگ است. گلکسی آلفا نیز با اختلاف اندکی در رتبه سوم قرار گرفته است.

اما رتبه چهارم، بازهم در اختیار یک کمپانی گمنام با محصول خارق العاده‌اش است. OnePlus One توانسته تا علاوه بر تمرکز بر روی یک بازاریابی و فروش قوی، از لحاظ سخت‌افزاری نیز خودی نشان داده و در جای چهارم این لیست قرار گیرد.

رتبه پنجم تا دهم به ترتیب در اختیار مدل‌های زیر است:

موتو ایکس HTC M8 Oppo Find 7 Sony Z3 Huawei Mate 7 Xiaomi Mi4

طبق لیست منتشر شده از سوی انتوتو، می‌توان باور داشت که چیپست‌های مدیا تک که بر روی اسب سیاه یا همان MX4 به کار رفته است، به مرور در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین برندهای چینی در میان کمپانی‌های هم‌وطنش است و باید به زودی منتظر استفاده بیشتری از این پردازنده‌ها بر روی محصولات چینی باشیم.

البته پردازنده‌های کوالکام هنوز هم بیشترین استفاده را در میان برندهای محبوب و مشهور داشته و سهم عظیمی از بازار را در تصاحب خود دارد و می‌توان این موضوع را در همین 10 گوشی برتر انتوتو مشاهده کرد.

اما تازه وارد این لیست، پس از چند سال غیبت غیر موجه شرکت موتورولاست که توانسته با عرضه محصول خوبی به نام موتو ایکس مجدد به لیست برترین‌ها باز گردد.

در حالی‌که کمپانی‌های چینی، به آرامی در حال پیمودن راه‌های ورود به بازارهای جهانی هستند، شما می‌توانید به راحتی از کنار نام‌هایی چون سونی و سامسونگ بگذرید! درست است که این شرکت‌ها به اندازه کمپانی‌های بزرگ و برندهای مطرح جهانی تبلیغ نمی‌کنند، اما باید قبول کرد بدون انجام همین تبلیغات نیز حداقل بازار محصولات پایین رده و میان رده را به راحتی تصاحب کنند و چندی دیگر، با اقتدار وارد بازار محصولات پرچم‌دار High Level بازار شوند.

آن‌ها اگر بتوانند ذهنیت کاربران را در مورد کیفیت بد محصولات چینی تغییر دهند و در این امر موفق باشند، می‌توان به جرات بیان کرد که آینده بازارهای جهانی قطعا در اختیار کمپانی‌های چینی است! لازم به ذکر است که این برندهای چینی، با انتخاب قیمت‌های مناسبی برای اسمارت فون‌های خود توانسته‌اند کاربران را بیش از پیش برای خرید محصولاتشان وسوسه کنند.این مسیر پر پیچ و خم، چندی پیش توسط هوآوی شروع شد و امروز با قدرت گرفتن لنوو و برندهای دیگر در حال ادامه یافتن است.

باید منتظر ماند و رشد این شرکت‌های نه چندان مطرح چینی را در مقابل غول‌هایی چون اچ‌تی‌سی، سونی، سامسونگ و اپل نظاره کرد!

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كمال
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
۰
۰
اگه خود آپولو هم باشه چینیه و این یعنی بی كیفیت

نیازمندی ها