با مجازات جدی توهین‌کنندگان به آمران و ناهیان باید از امربه معروف و نهی ازمنکر صیانت کرد

مجازات بی‌تاثیر برخورد با تاخیر

معاون پارلمانی رئیس جمهور دلایل مخالفت خود با طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر را در صحن مجلس تشریح کرد.
کد خبر: ۷۳۱۶۴۸
دلایل مخالفت دولت با طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر

مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در صحن علنی امروز پارلمان با بیان اینکه دولت با اصل ضابطه‌مند کردن امر به معروف و نهی از منکر موافق است گفت: اگر مخالفتی با کلیات طرح داشتیم به خاطر نواقص کلی آن است و نمی‌خواهیم با این نواقص این طرح به ضد خودش تبدیل شود.

وی ادامه داد: اینکه برخی نمایندگان می‌گویند در 35 سال گذشته در راستای امر به معروف و نهی از منکر هیچ اقدامی نشده است، در دفاع از قوای سه‌گانه و رهبری می‌گوییم همه اقدامات جمهوری اسلامی در رفع فقر و محرومیت و 8 سال دفاع مقدس در این زمینه بوده و امروز اگر ناجا شهید می‌دهد در راستای نهی از منکر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در ماده یک طرح امر به معروف و نهی از منکر را تعریف کردید در حالی که قانون اساسی مصداقی برای آن تعیین نکرده، ولی این طرح مصادیقی را تعیین کرده است. در ماده 9 طرح نیز شما مصداق‌هایی را تعیین کردید.

انصاری افزود: اینکه در طرح تکریم ارباب رجوع، حفظ اموال عمومی و پرهیز از تجمل‌گرایی به عنوان مصادیق ذکر شده، از شما می‌پرسم معیار تجمل‌گرایی چیست و اگر در ادارات فردی نسبت به چیزی اعتراض کرد و آن را معیار تجمل‌گرایی می‌دانست، معیارش چیست؟

وی با بیان اینکه به تعداد مردم اختلاف سلیقه وجود دارد، گفت: حد، ملاک و معیار تکریم ارباب رجوع چیست و اگر فردی فردا بدون هماهنگی قبلی به دفتر شما مراجعه کرد و شما به دلیل حضور در جلسه‌ای نتوانستید وی را ملاقات کنید، چه می‌شود؟ لذا حد تکریم ارباب رجوع مشخص نشده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: ماده 10 این طرح می‌گوید اگر کمترین برخوردی با آمرین به منکر و ناهیان از منکر شود، جرم رخ داده که در این صورت فردا در ادارات دعوای وسیعی رخ می‌دهد.

انصاری اظهار داشت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات برای نهی از منکر تشکیل شده‌اند، اما بر اساس این طرح افراد با چه معیاری می‌خواهند امر به معروف و نهی از منکر کنند بنابراین این طرح موجب هرج و مرج می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل و دیگر فقها اولین شرط امر به معروف و نهی از منکر را عالم بودن فرد به معروف و منکر می‌دانند تا فرد اینها را بشناسد و اگر کسی معروف و منکر را نشناسد، امر به معروف و نهی از منکر جایز نیست، اما در این طرح، شرایط آمرین و ناهیان نیامده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها