اظهارات توهین‌آمیز سعودالفیصل، وزیر خارجه عربستان درباره کشورمان، دیروز با واکنش‌هایی روبه‌رو شد.
کد خبر: ۷۲۷۶۲۳

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این سخنان گفت: اظهارات سعودالفیصل اگر دقیق نقل شده باشد با فضای حاکم بر مذاکرات دیپلماتیک دو کشور در تعارض است. حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به سخنان وزیر خارجه عربستان مبنی بر اشغالگر خواندن ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران بارزترین کشور منطقه در مبارزه با تروریسم است. وی افزود: به عربستان توصیه می‌کنیم مراقب توطئه‌های دشمنان منطقه باشد و از فرصت نقش‌آفرینی مثبت در منطقه غافل نشود. وی تاکید کرد: تهران به دولت و مردم عراق، سوریه و منطقه در مبارزه با تروریسم در چارچوب حقوق بین‌الملل کمک می‌کند. امیر عبداللهیان درباره تحولات اخیر در یمن نیز گفت: آنچه در یمن رخ می‌دهد موضوع داخلی این کشور است.

معاون وزیر امور خارجه یادآوری کرد: اگر ریاض به حضور نظامی خود در بحرین پایان می‌داد تحقق راه‌حل سیاسی در این کشور، توقف سرکوب مردم و گفت‌وگوی ملی به وقوع می‌پیوست.

بروجردی: اظهارات فیصل ناشی از کهولت سن است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: اظهارات سعودالفیصل مبنی بر اشغالگر بودن ایران ناشی از کهولت سن وی بوده است.

به گزارش فارس، علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران بیان کرد: ما کشوری هستیم که حتی آمریکا به عنوان دشمن شماره یک ما معترف است که ایران نقش سازنده‌ای در منطقه داشته و بدون حضور جمهوری اسلامی، امکان حل موضوعات منطقه‌ای وجود ندارد. بروجردی با اشاره به نقش ایران در بحران سوریه اظهار کرد: نقش ما طی چهار سال گذشته مبارزه با تروریسم بوده و ایران سردمدار مبارزه با تروریسم است. اضافه بر این‌که کشور ما قربانی شماره یک تروریسم بوده است. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نقشی که ما در عراق ایفا کردیم به اعتراف مسئولان رسمی عراق نقشی سازنده بود.

وی ادامه داد: واژه اشغالگری زیبنده عربستان است که مردم بی دفاع بحرین را به عنوان طرح سپر جزیره در بحرین مورد محاسبه قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها