اژدهای کومودو بزرگترین سوسمار جهان فقط با یک گاز می تواند هر شکاری را از پای درآورد. در این فیلم حیات وحش با شیوه شکار اژدهای کومودو آشنا می شویم.
کد خبر: ۷۲۱۸۹۷
گاز مرگبار اژدهای کومودو  + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسمیتسونیان چنل، اژدهای کومودو تنها در سه جزیره کوچک که یکی از آنها نام خودش را دارد در اندونزی زندگی می کند. با اینکه در گذشته تصور می شد اژدهای کومودو بازمانده عصر دایناسورها است اما امروز مشخص شده که این جانور از تیره سوسمارها و در واقع بزرگترین سوسمار جهان است.

ازدهای کومودو در بزاق دهانش دارای سمی است که بلافاصله پی از گاز گرفتن طعمه ایجاد عفونت می کند. عفونت به سرعت در بدن شکار گسترش یافته و عملا او را از پای در می آورد.

در این هنگام اژدهای کومودو که رد شکار را تعقیب کرده به سراغش می رود و حتی اگر حیوان هنوز زنده باشد به دلیل اینکه قادر به فرار نیست ،سوسمار بزرگ شروع به دریدن آن می کند.

در این فیلم حیات وحش یک اژدهای کومودو طعمه اش را انتخاب کرده است. گوزن که به دلیلی نامشخص زخمی شده است در کنار یک بوفالو پناه گرفته است. بوفالو آسوده خاطر است زیرا فعلا او هدف اژدهای کومودو محسوب نمی شود اما گوزن هراسان است.

گوزن بی اندازه ترسیده است و تلاش می کند با ضربات پا اژدهای کومودو را از خود دور کند. تلاش گوزن فایده ای ندارد او در دام افتاده است و فقط یک گاز سوسمار او را از پای در خواهد آورد.

گوزن کاملا مراقب است . اژدهای کومودو حمله می کند گوزن با پا ضربه به سر او می زند اما سوسمار به هدفش رسیده و مچ یکی از پاهای جلوی او را گاز می گیرد. کار تمام است ، سم وارد سیستم گردش خون گوزن شده است.

سم تاثیر کرده و گوزن تقریبا به حال فلج درآمده است. اژدهای کومودو کاری جز کمی انتظار ندارد ، او باید انرژی اش را حفظ کند.

گوزن به زانو در می آید و چند اژدهای کومودو به سویش هجوم می برند. آنها در هر بار قطعات بزرگی از گوشت گوزن را کنده و می بلعند. معده اژدهای کومودو همه چیز را هضم می کند. موها، سم ها ، استخوان ها و شاخ ها همه بلعیده می شوند. آژدهای کومودو بعدا فرصت هضم را خواهد داشت و فعلا باید شکمش را از گوشت شکار انباشته کند.

یکی از آنها به اندازه ای خورده که خسته شده و برای مدتی استراحت به سوی حفره گل و لای می رود. او دوباره پشیمان می شود و بر می گردد.

اژدهای کومودو یک شکارچی مرگبار است و فقط با یک گاز به هدفش که کشتن طعمه باشد، می رسد.

این فیلم مهیج و دیدنی حیات وحش را با هم ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها