یک نشریه انگلیسی با بررسی پیام‌های اخیر رابرت مرداک غول رسانه‌ای جهان نوشت که وی در آستانه اعلام رسمی حمایت از استقلال اسکاتلند و به کارگیری امپراطوری رسانه‌ای خود برای تشویق مردم به دادن رأی مثبت به همه پرسی استقلال این منطقه است.
کد خبر: ۷۱۵۱۸۹
خیز امپراطور برای حمایت از استقلال اسکاتلند

نشریه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت که روزنامه "اسکاتیش سان" متعلق به رابرت مرداک در آستانه اعلام حمایت رسمی از استقلال انگلستان و حمایت از تبلیغات الکس سالموند وزیر اول دولت محلی اسکاتلند که ارتباط نزدیکی با وی دارد قرار گرفته است.

به نوشته ایندیپندنت، مردوخ در صفحه توئیتر خود پیامی را در حمایت از سالموند که پیشتر مرداک را "سِر رابرت" نامیده بود، منتشر کرده است. بر این اساس کارکنان روزنامه اسکاتیش سان به عنوان بزرگترین جریده اسکاتلند انتظار دارند که این نشریه به زودی حمایت خود از استقلال را اعلام کند.

اندرو نیل، از دبیران سابق نشریه ساندی‌تایمز نیز ادعا کرده است: وی (مرداک) در آستانه به کارگیری رسانه خود در حمایت از تبلیغات الکس سالموند و استقلال اسکاتلند قرار دارد."

در حالی که نظرسنجی‌ها بیانگر رقابت شانه به شانه مومافقان و مخالفان استقلال است، نشریه اسکاتیش سان با تیراژ روزانه 246 هزار و 666 نسخه و محبوبیت بالای آن در غرب اسکاتلند - جایی که اکثریت آن هنوز تصمیمی را اتخاذ نکرده و به طور سنتی حامی حزب کارگر بوده‌اند - می‌تواند در حفظ تعادل قدرت اثرگذار باشد. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها