گزارش جام‌جم از برج مراقبت فرودگاه امام خمینی چ

قلب تپنده فرودگاه

برای اولین بار در کشور و با همت و تلاش متخصصان ایرانی، شبیه ساز (سیمولاتور) برج مراقبت پرواز در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۷۱۳۸۳۱
ساخت اولین شبیه‌ساز برج مراقبت کشور در فرودگاه امام ‌(ره)

" وحید شاملو" مسئول آموزش برج مراقبت پرواز فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران امروز شنبه با اعلام این خبر به جام جم آنلاین گفت: این سامانه که حاصل بیش ازدو سال تلاش مداوم متخصصان مدیریت ترافیک هوایی کشور است، در آموزش کنترلرهای ترافیک هوایی در برج مراقبت پرواز فرودگاهها کاربرد داشته و نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در افزایش مهارت های آن ها دارد.

به گفته وی، نمونه خارجی این سیستم بسیار گران است و این سیستم با حدود یک هشتم قیمت مشابه خارجی ساخته شده است.

کنترلرهای مراقبت پرواز مسئولیت کنترل پروازها و نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاهها و فضای کشور را بر عهده دارند و کار آنها از این جهت از حساسیت بالایی برخوردار است.

کنترلرهای برج مراقبت پرواز با استفاده از این شبیه ساز، می توانند کنترل ترافیک هوایی را در شرایط مختلف تجربه کرده و برای مواجهه با شرایط اضطراری آماده شوند.

شاملو تصریح کرد: ساخت این شبیه ساز گامی بزرگ در شکست تحریمهای ناعادلانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران و برطرف کردن نیاز کشور برای تأمین تجهیزات تخصصی- آموزشی در حوزه صنعت هوانوردی و ارتقای سطح ایمنی هوایی به شمار می رود.

این شبیه ساز برای اولین بار در کشور توسط متخصصین ایرانی در قالب گروه تخصصی فراز طراحی و اجرا شده و تاییدیه های لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده است.

از مهم ترین اهداف، کاربردها و مزایای این شبیه ساز می توان به تأمین سیستمهای تخصصی مورد نیاز صنعت هوانوردی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، تبدیل فرودگاه امام خمینی(ره) به مرکز آموزش تخصصی هوانوردی و امکان برگزاری دوره های تخصصی برای کارکنان مراقبت پرواز کشور اشاره کرد.

به گفته شاملو، این شبیه ساز اولین بار در دوره بین المللی آموزشی کنترلرهای کشور سوریه نفر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها