وزیر جهاد کشاورزی از تدوین برنامه اجرای سامانه نوین آبیاری تحت فشار در سطح 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خراسان رضوی طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۵۴۳

به گزارش ایرنا، محمود حجتی در سفر به کاشمر بر لزوم اجرای این روش آبیاری در استان خراسان تاکید کرد و افزود: استفاده از روش‌های نوین آبیاری تحت فشار مورد توجه است بنابراین از 20 هزار هکتار اجرای سامانه آبیاری نوین قطعا شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در جنوب و غرب استان خراسان رضوی هم بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌وری مطلوب از آبهای محدود در کشور افزود: باید مقوله خشکسالی را از فرهنگ خود حذف کنیم و بپذیریم در یک اقلیم با مشخصه کم آبی هستیم و باید با این شرایط از منابع موجود برای تولید بیشتر استفاده بهتر کنیم.

وی گفت: با برنامه‌ریزی و مدیریت تخصیص، بخشی از این منابع را به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و مهار سیلاب اختصاص می‌دهیم تا از این طریق کمترین آب در مواقع بارش شدید و سیلاب‌ها هدر رود.

حجتی افزود: دولت عزم خود را بر آن قرار داده است تا در زمینه چگونگی بهره‌وری از آب‌های محدود اقدام کند و با توجه به سختکوشی کشاورزان و بهره وران و درک آنان نسبت به اهمیت همین مقدار محدود آب، استفاده بهینه از آب صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در گذشته از فناورهای نوین در بخش کشاورزی کمتر استفاده می‌شد اما امروز در سایه استفاده از علم و دانش روز و ابزارهای جدید باید بخش کشاورزی را رونق دهیم.

وی درباره تلاش وزارت جهاد کشاورزی جهت پیوند زنجیره‌های غذایی در سطح کشور نیز ظهور کرد: در گذشته ناپیوستگی این زنجیره غذایی موجب ظهور واسطه‌هایی در مسیر تولید می‌شد که به این طریق هزینه‌های تولید را بالا برده و نوساناتی در تولید ایجاد می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها