یکی از قابلیت‌های بسیار خوب در ابزار Mail دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل آی.او.اس(آیفون، آی‌پد و آی‌پاد تاچ) پیشنهاد نشانی‌های ایمیل هنگام نوشتن بخشی از آدرس ایمیل است.
کد خبر: ۷۱۱۷۶۴

به‌عبارت دیگر وقتی شما ایمیلی را از یک فرد دریافت می‌کنید یا ایمیلی برای یک نفر ارسال می‌کنید، نشانی ایمیل فرستنده‌/‌گیرنده به‌طور خودکار در فهرستی با عنوان recent یا other ذخیره می‌شود و هنگامی که قصد داشته باشید به همان افراد ایمیل بفرستید، فقط با وارد کردن بخشی از آدرس، کل آدرس به شما پیشنهاد داده می‌شود.به این ترتیب اگر بخواهید به یکی از دوستان خود پس از چند ماه ایمیل بزنید و آدرس ایمیل او را در فهرست مخاطبان خود ذخیره نکرده باشید می‌توانید با وارد کردن بخشی از نام ایشان، آدرس ایمیل را در اختیار بگیرید.

متاسفانه این قابلیت یک مشکل نیز دارد. این مشکل زمانی پدیدار می‌شود که برخی آدرس‌های ایمیل حذف یا غیرفعال می‌شوند. برای مثال دوست شما ممکن است آدرس ایمیل خود را تغییر دهد و شما نیز آدرس ایمیل قبلی را حذف کرده و آدرس جدید را جایگزین می‌کنید، اما هنگامی که می‌خواهید به ایشان ایمیل بفرستید با وارد کردن نام وی، هر دو ایمیل قدیم و جدید در فهرست ایمیل‌های پیشنهادی به شما نمایش داده می‌شود. با استفاده از ترفند زیر می‌توانید ایمیل‌های پیشنهادی موردنظرتان را حذف کنید تا این مشکل نیز رفع شود.

1ـ ابزار Mail را در دستگاه مجهز به آی.او.اس اجرا کنید.

2ـ روی گزینه‌ ارسال ایمیل جدید فشار دهید.

3ـ در مقابل کادر To، بخشی از نام یا ایمیلی که قصد دارید آن را حذف کنید وارد کنید.

4ـ پس از نمایش فهرست ایمیل‌های پیشنهادی، روی آیکون i که مقابل هر ایمیل وجود دارد فشار دهید.

5ـ در صفحه‌ به‌ نمایش درآمده روی گزینه‌ Remove From Recents از پایین صفحه فشار دهید.

6ـ این عملیات را برای حذف هریک از ایمیل‌های دیگری که قصد دارید از فهرست ایمیل‌های پیشنهادی حذف شوند تکرار کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها